توانمندی ساخت انواع پهپاد در هرمزگان را داریم



به گزارش صبح ساحل ، مصطفی رنجبرزاده صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: پهپادهای غیر نظامی کاربردهای بسیاری دارد به عنوان مثال ما می‌توانیم با وزارت جهاد کشاورزی جهت سمپاشی، وزارت نیرو برای بازرسی کابل‌های برق، وزارت نفت جهت حراست، هلال احمر برای مقاصد امدادی و دیگر نهادها متناسب با نیازی که دارند همکاری کنیم.

وی ادامه داد: حدود ۲۰ هزار کاربر پهپاد در کشور وجود دارد که طبق اعلام دبیر کارگروه پهپادهای غیر نظامی کشور حدود ۷ هزار پهپاد از آن‌ها تمام مراحل آموزش، اخذ گواهینامه و ثبت خودشان را انجام داده اند و بیشترین جمعیت در حدود ۱۵ هزار کاربر در حوزه فیلمبرداری، عکاسی و مستندسازی است که از این امکان استفاده می‌کنند.

رئیس موسسه فرهنگی، ورزشی و هوانوردی نوبند سبز خلیج فارس تاکید کرد: در سیل اخیر که چندین استان را به طور کامل درگیر خود کرد بیش از یک‌هزار پرواز پهپادی برای جستجوی مفقودین، مدیریت منابع آب و بررسی زمینه‌های بحران انجام شد.

رنجبرزاده ابراز داشت: جهان امروز در بحث پروازی به سمت بدون سرنشین شدن و پهپادی در حال حرکت است زیرا در این عرصه هزینه‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کند و مشکلات کمتر می‌شود و از طرفی هم کارایی بسیار بالایی دارد.

وی عنوان کرد: جدیدا سه نوع پهپاد جدید در کشور ساخته و رونمایی شده است که ما توانمندی ساخت آن را در استان هرمزگان دارا هستیم و آن پهپاد خورشیدی با مدت زمان پرواز حداقل ۴ ساعته، پرنده عمود پرواز برای نقشه‌برداری زمینی و پرنده نظارتی با دوربین حرارتی است.

رئیس موسسه فرهنگی، ورزشی و هوانوردی نوبند سبز خلیج فارس بیان کرد: در حوزه حفاظت از محیط زیست ما این توانمندی را داریم که بتوانیم از گونه‌های حیوانی در حال انقراض حراست کنیم و با شناسایی شکارچیان، آنان را مورد تعقیب دهیم که بسیار امر کارآمدی است.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس هم پهپادها اگرچه به پیشرفتگی امروز نبودند اما توانستند نقش بسزایی در شناسایی و عملیات‌ها داشته باشند.

وی تاکید کرد: پهپادهای آینده‌ای بسیار درخشان دارند و توجه با آن می‌تواند مزیت‌های اقتصادی و فناوری بسیار بالایی داشته باشد و بسیاری از کارها را سهل‌الوصول کند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها