اجرای طرح هادی در ۲۲ روستای قشم



به گزارش صبح ساحل،به نقل از ایرنا،رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قشم روز شنبه گفت: آسفالت معابر، جابجایی شبکه برق و ساخت اِلِمان از جمله طرح‌های اجرا شده در روستاهای هفت‌رنگو، لارک، طولا، دیرستان، چاهو شرقی، دهخدا و گورزین و غیر آن است.

محمدرضا ترکی ادامه داد: در کمیته‌های برنامه ریزی شهرستان قشم نیز ۲۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال اعتبارا از منبع های مختلف استانی، متوازن و ملی به این طرح‌ها اختصاص یافت.

مقاوم سازی ۳۹ درصد از مسکن روستایی قشم

وی اظهار کرد: از آغاز طرح مقاوم سازی مسکن روستایی تا کنون ۳۹ درصد از مسکن‌های روستائیان شهرستان قشم مقاوم‌سازی شده است.

رئیس بنیاد مسکن قشم افزود: هم اکنون میانگین مقاوم سازی مسکن های روستایی در استان هرمزگان ۶۰ درصد است که از نبود استقبال روستائیان قشم نشان دارد.

وی ادامه داد: با وجود آماده بودن تسهیلات ارزان قیمت ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیون ریالی، از سوی روستائیان استقبال چندانی صورت نمی‌گیرد.

ترکی، رسالت بنیاد مسکن را ایجاد مسکن دانست و افزود: بیشترین تقاضای مردم از این اداره، درخواست واگذاری زمین است.

وی افزود: تا کنون ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین در روستاها واگذاری شده که حدود ۴۵ درصد از آن به ساخت مسکن منجر شده‌است.

رئیس بنیاد مسکن تصریح کرد: سال گذشته حدود ۱۶ میلیارد ریال برای تکمیل واحدهای نیمه تمام روستایی از محل اقشار کم درآمد و حساب ۱۰۰ با احتساب هر واحد ۸۰ میلیون ریال پرداخت شد.

وی افزود: برخی از این طرح‌ها به صورت مجتمع‌ های ۴۰ و ۳۴ واحدی در غرب جزیره در حال اجراست.

ترکی ادامه داد: برای حفظ فضا و معماری سنتی قشم دفتر طراحی در اداره بنیاد مسکن دایر شد که یک معمار در آن به خدمت‌رسانی مشغول است.

وی ابراز کرد: این دفتر نوعی معماری در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد که باعث می‌شود مردم در ساخت و ساز به طراحی توجه بیشتری داشته باشند و امر نظارت نیز روان‌تر صورت گیرد.

رئیس بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: به این ترتیب مقاوم‌سازی و واحدهای مسکونی افزایش می‌یابد و سیما و منظر روستایی نیز حفظ می‌شود.

بنا بر آمار نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت روستایی شهرستان قشم ۸۲ هزار و ۱۶۰ نفر است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها