دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت حذف می‌شوند



به گزارش صبح ساحل،به نقل از ایرنا،مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت روز شنبه در همایش تجلیل از بیمه شدگان برتر گفت: به منظور اجرای هر چه بهتر و سریع این طرح با وزارت بهداشت تفاهم نامه ای امضا شده است که ابتدا در بیمارستان‌های استان اصفهان آغاز شد.
داود حاجی قاسمعلی اظهار داشت: طرح نسخه الکترونیکی بیمه سلامت از ابتدای امسال، در ۵ استان به صورت آزمایشی و در سال گذشته نیز در استان کرمان اجرا شد.
وی افزود: با اجرای این طرح، نیازی به دفترچه کاغذی بیمه سلامت وجود ندارد و بیماران می‌توانند با کارت ملی ویزیت شده و دارو و خدمات دیگر را از داروخانه یا مرکز تصویربرداری دریافت کنند.
مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت خاطر نشان کرد: هشتم اسفند ۹۷، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب‌بندی از لایحه بودجه سال ۹۸ کشور، بیمه‌های درمانی را ملزم به صدور دفترچه‌های الکترونیکی کردند.
قاسمعلی بیان کرد: بر این اساس صاحبان حرفه پزشکی، پیراپزشکی، مراکز بهداشتی‌، تشخیصی‌، درمانی و دارویی شامل دولتی، غیردولتی، خیریه و خصوصی موظفند بدون نیاز به دفترچه، مبتنی بر نسخه الکترونیکی و با استفاده از امضای الکترونیکی موجود در پایگاه اطلاعات هویتی کشور به بیمه‌شدگان خدمات ارائه کنند.
وی اضافه کرد: سازمان‌های بیمه‌گر پایه نیز موظفند کلیه پرداخت‌های خود به مرکزهای فوق را بر اساس اسناد دریافتی از طریق سامانه الکترونیکی برخط انجام دهند.
مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ابراز داشت: در حال حاضر ۴۰ میلیون نفر بیمه‌گر هستند که از این تعداد ۲۲ میلیون نفر بیمه روستایی، ۵ میلیون و ۵۰۰ نفر کارمندان دولت، ۱۰میلیون نفر بیمه همگانی و ۳ میلیون نفر سایر بخش ها است.
قاسمعلی در ادامه سخنانش گفت: بیمه گران در سراسر کشور می توانند از ۶۰۵ بیمارستان دولتی و دانشگاهی خدمات درمانی دریافت کنند.
یک میلیون و ۶ هزار نفر در هرمزگان زیر پوشش بیمه سلامت
مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان نیز در این همایش گفت: اکنون یک میلیون و ۶ هزار نفر در استان زیر پوشش این نوع بیمه قرار دارند که از این تعداد ۸۳۰ هزار نفر بیمه شده روستایی هستند و ۹۰ درصد نیز به صورت رایگان بیمه شده‌اند.
علی علیزاده با اشاره به اینکه از سوم تا نهم آبان ماه به عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده، افزود: به همین منظور توانمندسازی و ترویج فرهنگ عمومی، سازمان الکترونیک و هوشمندسازی، سطح‌بندی و نظام ارجاع، پوشش بیمه همگانی و حفاظت مالی از بیمه شدگان، حقوق شهروندی و مشتری مداری و تجمیع منابع و خرید رابردی و مشارکت‌های اجتماعی و شرکای کاری از جمله عناوین این هفته است.
وی اظهار کرد: افرادی که کارمند دولت هستند و یا اینکه در شرکت‌های بزرگ مشغول به کار هستند در صورت بروز هرگونه بیماری، درآمد خود را از دست نمی دهند اما بیمارانی که درآمد روزانه دارند قادر به پرداخت هزینه‌های درمان نیستند وممکن است شغل خود را هم از دست بدهند و نیاز به خدمات‌رسانی دارند.
کاهش انتقال بیماران به مراکز درمانی استان‌های همجوار، نیازمند خدمات‌رسانی بیشتر
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بوموسی و بندر خمیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای کاهش انتقال بیماران به مراکز درمانی استان‌های دیگر نیازمند خدمات‌رسانی بیشتر از سوی بیمه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت است.
احمد مرادی عنوان کرد: برای استان اقتصادی هرمزگان زیبنده نیست که تجهیزات یا خدمات درمانی مناسبی را نتواند به بیمه شده‌ها ارائه کند زیرا تامین رفاه و سلامتی جزء حقوق شهروندی هر فردی در جامعه است.
وی بیان کرد: خروج بیماران و همراهانشان به مراکز درمانی استان‌های همجوارهزینه‌های زیادی را برای آنان و کشور به دنبال دارد که باید با برنامه‌ریزی بیشتری ساده‌ترین و کم‌ هزینه‌ترین راه فراهم شود.
تعداد زیاد افراد زیر پوشش بیمه درهرمزگان، خدمت‌رسانی را کاهش داده است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان گفت: میزان تعداد زیاد افراد زیر پوشش بیمه‌ای در استان باعث شده خدمت‌رسانی کاهش یابد و در نتیجه بیماران برای درمان به استان‌های دیگر مراجعه کنند.
عبدالله غریب زاده افزود: به همین دلیل نیز ارائه خدمات به خصوص به بیماران اورژانسی با کیفیت پایین‌تر و محدودیت بیشتر انجام می شود.
وی، تحریم‌های ناجوانمردانه از سوی دشمنان را در خدمتبه بیماران بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: بودجه‌های حوزه سلامت و تامین اجتماعی با نیاز کشور مطابقت ندارد در همین راستا نیز هزینه‌های دارو و درمان افزایش داشته است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطر نشان کرد: این دانشگاه خود را جدا از حوزه بیمه‌ای نمی‌داند وضمن اینکه پیشگیری را مقدم بر درمان دانسته، به بیمارانی که دفترچه بیمه سلامت داشته باشند خدمات ارائه می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها