افزایش پوشش تحصیلی نیازمند داشتن برنامه کارشناسی شده است



به گزارش صبح ساحل ، محمد قویدل در جلسه شورای معاونین متوسطه آموزش و پرورش استان هرمزگان اعلام کرد: شعار سال آموزش و پرورش هرمزگان، افزایش پوشش تحصیلی ، تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی و ارتقا کیفیت آموزشی و پرورشی می باشد که بر اجرای طرح و برنامه های هر مقطع بر اساس سند تحول بنیادین تاکید دارد.

وی افزود: سند تحول بنیادین باید گفتمان غالب همکاران باشد و سرلوحه کار همه در خانواده بزرگ آموزش و پرورش قرار گیرد .

قویدل به جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان خصوصا در روستاها اشاره کرده و گفت: برای جلوگیری از ترک تحصیل و کیفیت بخشی به آموزش دانش آموزان روستایی، باید در تاسیس و نگهداری مدارس شبانه روزی برنامه ریزی صحیح و کارشناسانه انجام شود.

معاون متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان همچنین به انعقاد قرار داد تفاهم نامه مهارت آموزی (ایران مهارت) با مدارس شبانه روزی و سایر مدارس برابر سهمیه اعلام شده تاکید کرد و ادامه داد: کارگاههای آموزشی برای معلمان جهت توانمند سازی معلمان باید مورد توجه قرار گیرد و برای تحقق این امر برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

قویدل در ادامه به برگزاری دوره های ضمن خدمت ویژه مدارس اشاره کرد و گفت: یکی از راه های توانمند سازی نیروهای انسانی برگزاری کارگاه های تخصصی در حیطه وظایف کارکنان است لذا برگزاری مناسب این آموزش ها بسیار مهم است. پس لازم است معاونین محترم نسبت به برگزاری و اجرایی کردن این مهم در مدارس نظارت مستقیم داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه هرمزگان به شناسایی دانش آموزان لازم التوجه اشاره کرد و افزود: دانش آموزان لازم التوجه بنا به مسائل و شرایط خاصی که دارند باید برنامه ریزی منظم و مستمری برای افزایش  کیفیت آموزشی آنها در مدارس انجام گیرد.

قویدل ادامه داد: بنا بر لیست اسمی ارسال شده از طرف اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، مدارس نسبت به جذب تارکان از تحصیل برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند و معاونین آموزشی مناطق 22گانه آموزش و پرورش استان نسبت به ارسال نحوه عملکرد خود در جذب تارکان از تحصیل اقدام نمایند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها