ضرورت به‌کارگیری نخبگان برای آینده‌پژوهی در پدافند غیرعامل



به گزارش صبح ساحل،به نقل از ایسنا، احسان کامرانی در همایش هفته پدافند غیرعامل که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد با تأکید بر شناسایی عوامل تهدیدکننده نامحسوس امنیت ملی به شناسایی عوامل مؤثر در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل (بحث تدافعی) در مقابل مهاجمان سایبری و بیوتروریسم هشدار داد.

وی اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در صورتی که محافظت غیرنظامی (پدافند غیرعامل) نباشد، همه دستاوردهای فرهنگی، اقتصادی، علمی، سیاسی و... در زمان کوتاهی به سرعت از میان خواهد رفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان بر ضرورت ایجاد وحدت و همدلی در پدافند مردم‌محور بین جامعه اسلامی و مردم تأکید کرد و اساس این مهم را بر پایه علم، دانش و به‌روزرسانی اطلاعات در راستای افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری و تداوم فعالیت‌های پدافند غیرعامل به‌عنوان مجموعه اقدامات دفاعی غیرمسلحانه خواند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان هرمزگان نیز در این همایش بر ضرورت تقویت فرهنگ و افزایش مشارکت مردم در حوزه پدافند غیرعامل با سرلوحه قراردادن فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب درباره مصون‌سازی انقلاب در مقابل حملات بدون استفاده از سلاح و درگیری مستقیم تأکید کرد.

محسن زینلی‌تختی تصریح کرد: نامحسوس بودن تهدیدها از ویژگی‌های خصمانه جنگ نرم است که با تقویت زیرساخت‌ها، اطلاع‌رسانی و مدیریت بحران به‌موقع و علمی باید با این خطرات خاموش به‌ویژه در زمینه‌های پدافند اقتصادی، فرهنگی، زیستی، شیمیایی و سایبری مبارزه و مقابله کنیم.

وی درباره پدافند سایبری نیز گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند با استفاده از امکانات موجود و تجهیرات فرهنگی، آزمایشگاهی از جمله ادبیات، صنایع‌دستی و علوم تربیتی به هویت‌شناسی و بالابردن شناخت، سطح علم و معلومات جامعه کمک کنند و موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری و موجب ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن شوند که اصل مفهوم پدافند غیرعامل که همان دفاع در برابر تهدید بدون استفاده از سلاح و درگیری مستقیم است، در جامعه پررنگ و شناخته‌تر شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها