وضعیت کانکس های موجود در بندرعباس به کجا می رسد



به گزارش صبح ساحل،به نقل از ایسنا،صد و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار "ارائه گزارش شهرداری بندرعباس در خصوص وضعیت کانکس‌های موجود در سطح شهر" با حضور معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس برگزار شد.
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: در هفته جاری شاهد بودیم شهر بندرعباس به همت مجموعه شهرداری و شورا به شبکه جهانی شهرهای خلاق پیوست که جای تشکر و قدردانی دارد.
رضا حیدری زاده افزود: کسب این جایگاه اولین مرحله بوده و مرحله بعد این است که بررسی کنیم آیا می‌توانیم این جایگاه را حفظ کنیم یا خیر، برای حفظ این جایگاه باید همه دست‌به‌دست هم دهیم.
وی تصریح کرد: باید ضمن دعوت از شهردار بندرعباس به صحن شورا، درخواست کنیم برنامه‌هایی که برای حفظ این جایگاه دارند را ارائه دهند.
عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: از مجموعه شهرداری بندرعباس برای کسب این جایگاه سپاس‌گزارم، ثبت یونسکو می‌تواند بندرعباس را به دنیا معرفی کند.
مجید عسکری زاده تصریح کرد: ایده شهر خلاق ایده‌ای نو در حوزه مدیریت شهری است، هر شهری نمی‌تواند به‌عنوان شهر خلاق انتخاب شود و نیاز به ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند با استفاده از آن‌ها در مسیر توسعه‌ای پایدار گام بردارد.
وی عنوان کرد: همکاری‌های بین‌المللی راه را برای پیشرفت و شناخته شدن بیشتر شهر نزد جهانیان و جذب بیشتر گردشگر و توسعه شهر باز می‌کند.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور خود عنوان کرد: پیوستن به شبکه شهرهای خلاق جهان هم فرصت است و هم تهدید، اگر ما به برنامه‌های حفظ این جایگاه نظارت نداشته باشیم یونسکو نظارت خواهد کرد، برخی شهرهای بزرگ جهان به علت کم‌کاری و عدم نظارت از این شبکه حذف شدند که تبعات به‌مراتب بزرگ‌تری دارد.
فیصل دانش افزود: باید برنامه‌هایی که ارائه کردیم را به‌درستی پیش ببریم تا بتوانیم جایگاه خود را نزد یونسکو حفظ کنیم، ازاین‌رو نظارت دقیق‌تر را در دستور کار خود قرار دهیم.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه اظهار کرد: در مناطق و سازمان‌های شهرداری بدون روال قانونی و با تبعیض واگذاری کانکس‌ها صورت می‌گیرد که باید ساماندهی در این خصوص انجام شود.
فاطمه جراره افزود: نبود مدیریت واحد شهری مشکلات بسیاری را به وجود آورده که عدم هماهنگی درزمینهٔ واگذاری دکه‌ها ازجمله این مشکلات است.
یک عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این خصوص اظهار کرد: سه سازمان درزمینهٔ کانکس‌ها فعالیت دارند و مدام بازار یارکشی‌ها و لابی‌گری‌ها در شهر وجود دارد و ذهن مردم را پریشان کرده است.
فیصل دانش عنوان کرد: جالب است سازمان حرف و مشاغل ۴۸ غرفه دارد و سازمان فرهنگی و ورزشی ۱۵۸ غرفه دارد و سازمان سیما و منظر ۸۲ غرفه دارد و در زمینه‌هایی فعالیت می‌کنند که ارتباطی به آن‌ها ندارد.
وی ادامه داد: باید مشخص شورای شهر چه نقشی در واگذاری کانکس‌ها دارد، باید رفتاری صورت بگیرد که این مسائل باعث سوءاستفاده برخی افراد نشود.
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: واگذاری کانکس‌ها باید متولی مشخصی داشته باشد که سازمان حرف و مشاغل است، شاید زمین مربوط به سازمان دیگری باشد اما واگذارکننده و ناظر باید سازمان حرف و مشاغل باشد.
دانش خاطرنشان کرد: برخی دکه‌ها دیگر دکه نیستند بلکه عمده‌فروشی می‌کند، قطعاً این موضوعات نیاز به بررسی‌های کارشناسی بیشتری دارد.
وی افزود: هدف از برگزاری این جلسه تصمیم‌گیری برای اصلاح عملکرد گذشته است، تعداد دکه‌ها سنخیتی با جمعیت شهر ندارد، مصوبه شورا مبنی بر این بوده است که واگذاری دکه ممنوع است و مصوبه‌ای درزمینهٔ لغو این تصمیم نداشته و هرگونه واگذاری بعدازاین مصوبه غیرقانونی بوده است.
عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه بیان کرد: انجام کارهای جزیره‌ای ما را دچار تزلزل می‌کند و تداخل امور و سردرگمی را در پی دارد.
احمد عامری سیاهوئی افزود: باید سیستمی برای اطلاع‌رسانی واگذاری‌ها صورت بگیرد و همچنین سازمان‌های شهرداری درزمینهٔ واگذاری‌ها هماهنگی داشته باشند.
وی تصریح کرد: انجام کارهای فرهنگی نیز همچون ساماندهی دکه‌ها نیاز به همسان‌سازی دارد و این موضوع در خصوص تابلوهای سطح شهر نیز صدق می‌کند، همه سازمان‌ها و مناطق برای خود تابلو و کانکس دارند.
عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه افزود: سازمان‌ها مکلف به کسب درآمد هستند و تا زمانی که تجمیع پرداخت‌های هزینه‌ای را نداشته باشیم این مسئله ادامه خواهد داشت.
رضا حیدری زاده عنوان کرد: باید متولیان امر نظارت را مشخص کنیم، همچنین درزمینهٔ نظارت واگذاری‌ها باید دید آیا سازمان حرف و مشاغل می‌پذیرد واگذاری و نظارت غرف را داشته باشد و درآمدش به سازمان دیگری برسد یا خیر.
وی افزود: باید این مسئله در کمیسیون تلفیق بررسی کارشناسی شود، تا با پیگیری‌های بیشتر حل‌وفصل شود.
معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس در این جلسه بیان کرد: جلسات و پیگیری‌های بسیاری در خصوص ساماندهی دکه‌ها و کیوسک‌ها در سطح شهر انجام شده است.
اسماعیل موحدی نژاد افزود: در سازمان سیما و منظر ۸۲ کانکس و غرفه داریم که نوع فعالیت‌های مشخصی چون اغذیه، گل‌فروشی، کافی‌شاپ، سینما سه‌بعدی، پوشاک، تایپ و تکثیر و ... هستند، در سازمان فرهنگی ورزشی ۱۵۸ غرفه شامل فعالیت‌هایی چون نشریاتی، قهوه‌فروشی، کتاب‌فروشی و ... داریم و در سازمان حرف و مشاغل ۴۸ غرفه شامل فعالیت‌هایی چون میوه‌فروشی، مرغ فروشی، خواروبارفروشی و ... داریم.
وی افزود: بخشی از مشکلات درزمینهٔ کانکس‌ها میراث گذشته است و در حال حاضر برنامه جامع و مشخصی برای ساماندهی طراحی‌شده که در حال اجراست.
معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس تصریح کرد: مصوبه شورا درزمینهٔ عدم واگذاری دکه‌ها تنها درزمینهٔ دکه‌های نشریاتی بوده است، در همه واگذاری‌ها کمیسیونی با نماینده شورا شکل می‌گیرد و به‌صورت قانونی انجام می‌شود.
به دلیل کامل نبودن گزارش ارائه‌شده توسط نماینده شهرداری درزمینهٔ کانکس‌های سطح شهر، دستور کار برای بررسی‌های بیشتر در کمیسیون تلفیق و همچنین تکمیل گزارش به جلسه دیگری موکول شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها