۵.۴ درصد جمعیت بندرخمیر به بیماری دیابت مبتلا هستند



به گزارش صبح ساحل،به نقل از ایرنا،رییس شبکه بهداشت ودرمان بندرخمیر گفت: انتظارمی رود باتوجه به ناآگاه بودن افراد از بیماری خود و یا مراجعه نکردن آن ها به مراکز بهداشتی، این بیماری در شهرستان به ۱۰درصد نیز برسد.
دکتر معصومه شکری شامگاه شنبه به مناسبت هفته ملی دیابت در جمع خبرنگاران افزود: روستای رودبار با ۶.۴ درصد بیشترین آمار دیابت را در بندرخمیر به خود اختصاص داده است.
وی بیان داشت: شایع ترین و بیشترین آمار دیابتی در شهرستان بندرخمیر دیابت از نوع دوم است که بیشتر در افراد بالای ۳۰ سال را شامل می شود.
رییس شبکه بهداشت ودرمان بندرخمیر اظهار داشت: کم تحرکی، چاقی و وزن زیاد، وراثت و فشار خون بالا از مهم ترین عامل بیماری دیابت است.
شکری گفت: تمام افراد بالای ۳۰ سال در بندرخمیر می توانند با مراجعه به خانه ها و پایگاه های بهداشت از لحاظ خطرسنجی قلبی وعروقی، وضعیت قندخون، چربی خون و فشار خون مورد سنجش قرار گرفته و خدمات رایگان دریافت کنند.
وی ادامه داد: استقبال افراد در نقاط روستایی بیش از نقاط شهری بوده و این از جمله عواملی است که ما را در شناسایی افراد مبتلا به دیابت در نقاط شهری با مشکل مواجه کرده است.
رییس شبکه بهداشت ودرمان خمیر بر ضرورت تشکیل انجمن دیابت در شهرستان تاکیدکرد و افزود: تلاش می کنیم با همکاری بیماران شناسایی شده انجمن دیابت را در شهرستان راه اندازی کنیم تا بهتر بتوانیم خدمات دیابتی را به این گونه بیماران ارائه نماییم.
شکری بر نقش رسانه ها برای آگاهی سازی مردم اشاره کرد و گفت: رسانه ها نقش اساسی در انتقال برنامه های آموزشی به بیماران بویژه افراد مبتلا به دیابت دارند و ورود فعالان رسانه ای در این حوزه منجر به افزایش آگاهی و دانش عمومی نسبت به بیماری دیابت خواهدشد.
وی هشدارداد: بیماری دیابت یکی از مهم ترین بیماری‌ های غیرواگیر است که بیشترین مرگ ومیر و ناتوانی را در جهان ایجاد می‌ کند.
شکری گفت:
۱۴ نوامبر برابر با به عنوان روز جهانی دیابت نامگذاری شده است که به دلیل اهمیت این موضوع در ایران، به عنوان هفته ملی دیابت در نظر گرفته شده است.
شهرستان بندرخمیر دارای ۵۸ هزار نفر جمعیت است که ۲۵هزار و ۶۳۸نفر آنان را افراد بالای ۳۰ تشکیل داده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها