بر اثر طغیان رودخانه های فصلی؛

راه ارتباطی ۱۱ روستا در هرمزگان قطع شد/یک نفر جان باخت



به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری مهر علیرضا صفا ایسینی صبح روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری، اظهار داشت: سامانه بارشی روز گذشته هرمزگان در حال حرکت به سمت غرب استان و جزایر است که انتظار می‌رود مناطقی مانند ابوموسی و سیریک را در بر بگیرد.

وی تصریح کرد: امشب بارندگی در استان هرمزگان ادامه خواهد داشت اما فردا صبح این سامانه از استان هرمزگان خارج می‌شود.

میزان بارندگی روز شنبه در شهرستان‌های مختلف استان هرمزگان

وی با اشاره به بارندگی های روز شنبه در استان هرمزگان اظهار داشت: کیش با ۳۵.۲ میلی‌متر، بندرعباس با ۳۲.۱ میلی‌متر، سیریک با ۲۹ میلی‌متر، رودان با ۲۲.۵، شهرستان بندرلنگه با ۲۰ میلی‌متر و میناب با ۱۳.۲ میلی‌متر بیشترین بارندگی‌های روز گذشته را به خود اختصاص دادند.

وی عنوان کرد: پارسیان با ۱.۳ میلی‌متر، جاسک با ۲.۳ میلی‌متر، لاوان ۲.۷ میلی‌متر و شهرستان بندرخمیر با ۴.۲ میلی‌متر کمترین میزان بارندگی را در روز گذشته ثبت کرده‌اند.

در چهار شهرستان با طغیان رودخانه‌های فصلی روبرو هستیم

وی با ذکر این نکته که در چهار شهرستان سیریک، رودان، بستک و بندر خمیر با طغیان رودخانه‌های فصلی روبرو هستیم، مطرح کرد: به دلیل طغیان رودخانه‌های فصلی در این بارندگی ارتباط جاده‌ای هشت روستا در شهرستان سیریک قطع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تصریح کرد: در شهرستان رودان بخش رودخانه ارتباط مواصلاتی سه روستا قطع شده است. مشکل ارتباطی مربوط به شهرستان بستک و خمیر حل شد.

برای ارزیابی تمام ابعاد خسارت مادی، ۷۲ ساعت زمان نیاز است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با توجه به اینکه بارندگی با بارش تگرگ همراه بود خسارت‌هایی به تاسیسات برق، خودروهای شخصی و حوزه کشاورزی استان وارد شده است.

وی با ذکر این نکته که برق برخی از مناطق استان هرمزگان قطع شده است، اذعان کرد: در شهرستان سیریک ۵۰ تیر برق بر اثر شدت وزش باد و بارندگی به زمین افتاده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار داشت: ۷۲ ساعت برای ارزیابی خسارات وارده به بخش‌های کشاورزی و تاسیسات زیربنایی زمان نیاز است که پس از بررسی‌های لازم این رقم به اطلاع عموم خواهد رسید.

یک نفر در این بارندگی دچار خسارت جانی شد

صفاایسینی با بیان اینکه تا کنون تنها یک تلفات جانی گزارش شده است، گفت: یک زن ۵۰ ساله در روستای کشار بالا از توابع شهرستان بندرخمیر به دلیل سقوط تیر برق جان خود را از دست داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها