چهارمین گردهمایی روسای کمیته داوران فوتبال هرمزگان


نویسنده: سمیره حنائی

چهارمین گردهمایی روسای کمیته داوران فوتبال  هرمزگان  به میزبانی هیات فوتبال شهرستان بستک برگزار شد.


چهارمین  گردهمایی و هم‌اندیشی روسای کمیته داوران فوتبال شهرستان‌های هرمزگان به میزبانی شهرستان بستک به ریاست محمود رئیسی ، رئیس کمیته داوران استان و با حضور یوسف برلس رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بستک، عبدالقادر مقدسی رئیس هیات فوتبال بستک ،  عبدالمجید معماری مدرس رسمی فدراسیون فوتبال و رئیس دپارتمان داوری ، حسن رئیسی مشاور کمیته داوران، محمد پالزوان دبیر هیات فوتبال بستک و روسای کمیته داوران شهرستان های سیریک، جاسک، بندرلنگه ، پارسیان ، بستک، بخش مرکزی بندرعباس و بندرخمیر در سالن همایش فرهنگسرای بستک  برگزار شد.


در این گردهمایی یوسف برلس رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بستک گفت: باعث افتخار است که میزبان روسای کمیته داوران شهرستان های هرمزگان هستیم وامیدوارم این نشست بتواند کمک بزرگی برای داوران فوتبال هرمزگان باشد.

وی بیان داشت: داوران بستکی سهم بزرگی در داوری استان  دارندو این برای بنده که خادم ورزشکاران این شهرستان هستم بسیار خوشحال کننده است و بیشتر از این خوشحالم که خودم هم یک داور فوتبال هستم و به همین خاطر مشکلات داوران را به خوبی درک می‌کنم. عبدالقادر مقدسی رئیس هیات فوتبال بستک هم گفت : زمانی که رئیس کمیته داوران بستک درخواست میزبانی این گردهمایی را داد با دل و جان پذیرفتیم زیرا اعتقاد دارم این نشست‌ها برای داوران مفید است و حضور رئیس کمیته داوران استان و رئیس دپارتمان داوری در شهرستان موجب اقدامات خوبی برای داوران ما خواهد  شد.


محمد پالزوان دبیر هیات فوتبال بستک هم گفت: این نشست ها که هر سه ماه یک بار در شهرستان های مختلف برگزار می شود موجب شده است تا مشکلات کمیته داوران شهرستان ها کمتر شود و یقینا در این گردهمایی هم  گام های بسیار مفیدی برای تمامی داوران شهرستان ها برداشته خواهد شد.


در ادامه محمود رئیسی ، رئیس کمیته داوران استان به  عملکرد  اخیر داوران و کمیته داوران استان اشاره کرد و گفت: این که برای نخستین بار یک گروه  داوران بانوی  هرمزگانی لیگ برتر فوتبال کشور را قضاوت می کنند بسیار خوشحال کننده است و این موضوع رشد داوری بانوان هرمزگانی را نشان می دهد.
وی بیان داشت: قضاوت داوران هرمزگانی در رقابت های لیگ دسته یک کشور هم کار بزرگی است که داوران هرمزگانی به آسانی دارند از پس آن بر می آیند و این روند اگر ادامه داشته باشد به زودی شاهد حضور داوران استان در رقابت‌های لیگ برتر کشور هم خواهیم بود.
رئیس کمیته داوران استان گفت: برای نخستین بار بود که  همه داوران استان که  در تست های آمادگی جسمانی کشور حضور داشتند  و توانستند این تست ها را با موفقیت به پایان ببرند و از آن جا بود که نگاه کمیته داوران فدراسیون فوتبال نسبت به داوران استان تغییر کرد و در حال حاضر شاهد حمایت های خوب   کمیته داوران و دپارتمان داوری کشور از داوران استان هستیم.


محمودرئیسی به این مسله که کمیته داوران استان با داشتن یک مدرس جوان و آینده دار به نام عبدالمجید معماری در بحث آموزش روز داوری پیشرفت بسیار خوبی کرده است اشاره کرد و گفت: وجود این مدرس در استان باعث شده است تا دیگر مشکلی برای برگزاری کلاس های داوری و دانش افزایی نداشته باشیم و هر جای استان که نیاز باشد با مجوز کمیته داوران کشور کلاس های داوری و دانش افزایی برگزار می کنیم.
 وی گفت: کمیته داوران فعالی در سطح شهرستان های استان داریم و این را مدیون زحمات همه روسای کمیته داوران شهرستان‌ها هستیم و امیدوارم که روسای هیات های فوتبال استان همچنان از کمیته داوران و داوران خودشان حمایت کنند. 


رئیس کمیته داوران استان بیان داشت: تا پایان سال چندین کلاس داوری درجه سه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی خواهیم داشت و اولویت اول ما برگزاری کلاس داوری درجه سه فوتبال ساحلی  و بعد از آن کلاس درجه سه فوتسال و فوتبال است.
رئیسی  گفت: کلاس های ارتقاء داوران هم در برنامه داریم که با حمایت رئیس و دبیر هیات فوتبال استان این کلاس ها به موقع برگزار خواهد شد.
عبدالمجید معماری رئیس دپارتمان داوری استان در ادامه چهارمین گردهمایی و هم‌اندیشی روسای کمیته داوران فوتبال شهرستان‌های هرمزگان گفت: هدف از برگزاری این گردهمایی بیان دغدغه های شما روسای کمیته داوران شهرستان ها و بازگو کردن مشکلات داوران شهرستان  های خودتان است.
وی بیان داشت: امروز داوران استان هرمزگان برای خودشان در سطح داوری فوتبال کشور جایگاه خوبی پیدا کردند و قضاوت عالی  احمد مرشدی در رقابت های اخیر لیگ یک گواه این حرف  بنده است.


وی گفت: این که بانوان ما می روند و برای نخستین بار  بازی لیگ برتر کشور را با کمترین اشتباه قضاوت می کنند و مسولان کمیته داوران کشور را متقاعد می کنند که ابلاغ دوباره بگیرند کار کوچکی نیست و این موفقیت‌ها با همراهی همه مسوولان کمیته داوران شهرستان ها اتفاق افتاده است.
عبدالمجید معماری گفت:  برگزاری کلاس‌های دانش افزایی پیش فصل داوران آن هم با حضور رئیس کمیته داوران  و دانیال مردادی مسوول کمیته آموزش داوران کشور به میزبانی قشم یکی دیگر از کارهای بزرگ ما بود و در این کلاس بود که ممبینی رئیس کمیته داوران کشور به دانش داوران ما  پی برد و همان جا بود که قول داد از داوران استان حمایت کنند و این موضوع اتفاق افتاده است. رئیس دپارتمان داوری استان بیان داشت: هرچه کمیته داوران شهرستان ها فعال تر باشند بیشتر شاهد رشد داوری در استان خواهیم بود.


معماری گفت: تمام توان خود را به عنوان یک مدرس داوری خواهم گذاشت تا داوران استان از علم روز داوری عقب نیفتند و افتخارم این است که اکنون هرمزگان داوران با دانش و جوان خوبی دارد که می توانند آینده داوری کشور را رقم بزنند.
در ادامه این گردهمایی روسای کمیته داوران شهرستان‌های هرمزگان مسائل و مشکلات خود را بیان داشتند و مسئولان کمیته داوران استان  قول دادند تا جای که امکان دارد مشکلات آن‌ها را برطرف کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها