زیرساخت های هرمزگان پاسخگوی نیاز تماشاگران نیست



به گزارش صبح ساحل، جشنواره تئاتر استان هرمزگان از ۲۰ تا۲۳ آبان‌ماه درحال برگزاری است. به همین منظور پیرامون آثار و اتفاقات آن با حسین کریمی، دبیر سی‌ویکمین جشنواره تئاتر هرمزگان گفت‌وگو کردیم.

استقبال مردم هرمزگان از جشنواره تاکنون چگونه بوده است؟

از روز آغازین جشنواره تا کنون ما شاهد حضور گروه های نمایشی و تماشاگران علاقمندی که در طول سال نیز برای دیدن نمایش های مختلف حاضر می‌شوند،بودیم؛ متاسفانه زیرساخت های ما پاسخگوی نیازهای تماشاگران نیست و بارها این مسئله را گوشزد کردیم تا شاید مسئولین به این موضوع توجه کنند. استان هرمزگان و به خصوص شهر بندرعباس نیازمند سالنی در خور و در شان هنرمندان و مخاطبان تئاتر استان است.

چرا برای این جشنواره دوسالن در نظر گرفتید و تعدای از نمایش‌ها در پلاتو آفتاب و تعدادی در فرهنگسرای طوبی برگزار شد؟

اگر سالن بیشتری وجود داشت بازهم این اتفاق می افتاد و نمی‌شود که همه ی آثار را در یک سالن نمایش دهیم. به دلیل کمبود زمان و آماده سازی صحنه‌ها قبل از اجرای هرنمایش مجبور بودیم که نمایش هارا در دو سالن جداگانه به اجرا دربیاوریم.

چرا شاهد این همه تاخیر در اجرای نمایش‌ها بودیم و نمایش ها در زمان معین خودآغاز نمی شد؟

در سانس های عصر به خاطر اینکه نمایش ها پشت سرهم اجرا می شوند این اتفاق می افتد و به هرحال نمایش زنده این مشکلات را دارد. گاهی مشکلات نور، صدا  وسیستم ها مشکلات پیش بینی نشده ای را به وجود می آورد. در تلاش هستیم که مشکلات را حل کنیم اما همانطور که عرض کردم این مشکلات به دلیل کمبود زیرساخت هاست.

فکر می‌کنید تفاوت این جشنواره با جشنواره‌ی سال‌های قبل چیست؟ آیا سطح جشنواره پیشرفتی داشته است؟

حسن این جشنواره این است که نظم جشنواره نسبت به سال های قبل بهتر بوده است و  هم چنین فروش بلیت ها به صورت اینترنتی بوده است و مخاطبان به راحتی از طریق سامانه فروش، بلیت هارا تهیه کرده و در زمان معین برای اجرای  حضورپیدا می‌کردند. حسن دیگر این بود که اطلاع رسانی ها به موقع بود.

معیار گزینش این آثار از لحاظ کیفی، محتوا چگونه بوده است؟

این آثار براساس معیارهای تخصصی و تکنیکی مورد بررسی قرار گرفتند

همانطور که می‌دانید این آثار قبل از جشنواره به اجرای عمومی درآمده اند ؛ آیا تعداد مخاطبان هم در گزینش این آثار دخیل بوده است؟

خیر همه آثار از لحاظ کیفیت، محتوا و غیره بررسی شدند.

تنوع جغرافیایی چطور؟ آیا انتخاب آثار از شهرستان های مختلف هرمزگان ملاک گزینش بوده است؟

خیر معیار اصلی آثار، کیفیت آن هاست و الزاما گزینش آثار از شهرستان های هرمزگان مدنظر ما نبوده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها