دکتر حسین پور : ۱۳ بیمار مرگ مغزی امسال اقدام به اهدای عضو کرده اند

جانباز رودانی ، جان دو بیمار را نجات داد



به گزارش صبح ساحل ، شنبه 27 مهرماه 98 ، روز اربعین . زیارت سید سلطان محمد رودان، مانند هر ساله پذیرایی دسته ها و گروه های عزاداران حسینی بود ، مرد میانسال در جمع عزاداران ، مشغول سینه زنی بود عزاداری... مراسم تمام شد منوچهر اسدپور با موتورسیکلتش به همراه یکی از دوستانش ، راهی منزل شدند، حدود 15 کیلومتری به منزل مانده بود اما در جاده با یکدستگاه تریلر برخورد کرد.
حبیب اسدپور برادر منوچهر در این باره گفت: « میناب بودم که ساعت3بعدازظهر به من اطلاع دادند ، برادرم دچار سانحه شده است، بلافاصله به رودان آمدم ،برادرم حال عمومی اش خوب نبود و بیهوش در بیمارستان بستری شده بود که ساعت 8 شب ، وی را به بندرعباس منتقل کردند و در بخش آی سی یو بیمارستان شهیدمحمدی بستری شد.»

مرگ مغزی


مصدوم دریکم آبانماه دچار مرگ مغزی شد.« چهارشنبه شب بود که پزشک معالج ، به ما گفت که متاسفانه منوچهر دچار مرگ مغزی شده است و از نظر علم پزشکی ، وی بهبود نمی یابد».
لحظه دردناکی بود ،خانواده باید تصمیم بزرگی را می گرفتند تصمیمی که به نجات جان عده ای بر می گشت .« می دانستیم آرزویش کمک به همنوع بود و حتی همیشه به ما گفته بود که اگر اتفاقی برایش بیفتد اعضای بدنش اهدا شود به همین علت روز بعد یعنی دوم آبانماه ، برگه رضایت را امضاء کردیم .

آرامستان رودان


بامداد جمعه است تیم پزشکی وارد اتاق عمل مجتمع پیامبر اعظم بندرعباس شدند ، پس از ساعاتی اعضای بدن این بیمار به بیمارستان ابن سینا شیراز منتقل شد و ظهر شنبه گذشته، مرد میانسال در آرامستان رودان به خاک سپرده شد.

نجات جان 2 بیمار


رئیس واحد اهداء عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این مورد گفت: منوچهر اسدپور به دلیل حادثه ترافیکی روز ۲۷ مهر ماه در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بستری که پس از تایید مرگ مغزی بیمار توسط تیم پزشکی و رضایت خانواده اعضای پیوندی بیمار به بیماران نیازمند عضو اهداء شد. دکتر محمود حسین پور ادامه داد: کلیه های زنده یاد اسدپور که از جانبازان پرافتخار جنگ تحمیلی بود، پس از طی مراحل لازم به یک خانم ۵۳ ساله اهل آباده از استان فارس و مرد ۴۳ ساله اهل بندرعباس اهدا و عمل پیوند با موفقیت در بیمارستان ابن سینای شیراز انجام شد.


ماجرای اهدا عضو بدن نوجوانی به 3 بیمار

رئیس واحد اهداء عضو دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه چند روز گذشته کبد و دو کلیه نوجوان 16 ساله نیز به دو نفر هرمزگانی و یک نفر شیرازی اهدا شد گفت: نوجوانی ۱۶ ساله به نام بهروز صالح نیا، اهل رودخانه از توابع شهرستان رودان و ساکن بندرلنگه، روز دوازدهم آبان ماه جاری به دنبال یک حادثه در بیمارستان بندرلنگه بستری و شانزدهم آبان ماه مرگ مغزی وی توسط تیم پزشکی تایید که پس از اعلام رضایت خانواده، با تلاش کارکنان اورژانس هوایی و بوسیله بالگرد به بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس اعزام شد. وی افزود:این بیمار هیجدهم آبان ماه تحت عمل برداشت عضو قرار گرفت که اندامهای حیاتی بیمار از جمله کبد و دو کلیه وی اهداء شد. عمل پیوند اعضای اهدایی زنده یاد بهروز صالح نیا، در بیمارستان ابن سینای شیراز انجام شد که کبد این فرد به مرد ۲۵ ساله اهل شهرستان قشم، یک کلیه به مردی ۴۵ ساله اهل شیراز و کلیه دیگر این فرد به مردی ۲۵ ساله اهل جغین از شهرستان رودان در استان هرمزگان با موفقیت پیوند زده شد.


اهدا عضو 13 بیمار مرگ مغزی به بیماران


دکتر حسین پور خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۳ بیمار مرگ مغزی طی سال جاری در استان اقدام به اهدای عضو کرده اند و این امر نتیجه ایثار ماندگار خانواده های این بیماران دچار مرگ مغزی می باشد. بخشش حیات و نجات جان بیماران نیازمند، کاری خداپسندانه و بسیار ارزشمند بوده و با فرهنگ سازی باید تمام جامعه به این باور برسند که اهدای عضو، به معنای واقعی اهدای زندگی است، زیرا با این عمل خیرخواهانه، زندگی دوباره را به بیماران و خانواده های آنان هدیه می کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها