رئیس شورای اسلامی شهر:

‌شهرداری بندرعباس در نگهداری پروژه‌های افتتاح‌شده خود اقدام جدی انجام نمی‌دهد



رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: هنگامی‌که پروژه‌های شهرداری احداث و افتتاح می‌شود، شهرداری برای نگهداری آن اقدامات جدی انجام نمی‌دهد

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایسنا،فاطمه جراره در نطق پیش از دستور یک‌صد و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس  بیان کرد: شهرداری زمانی که پروژه‌هایی را افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌دهد، متأسفانه نظارتی بر نگهداری آن  انجام نمی‌دهد.

وی افزود: پروژه‌هایی نظیر پارک دباغیان، خور شیلات و... که شهرداری جهت استفاده شهروندان افتتاح کرده، به دلیل نبود نظارت و همچنین عدم نگهداری صحیح بلااستفاده شده و متأسفانه شهروندان تنها چند ماه می‌توانند از این پروژه‌ها استفاده کنند ازاین‌رو شهرداری باید در نگهداری پروژه‌های افتتاح‌شده دقت بیشتری داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ظاهراً در چند ماه اخیر از شهروندان و افرادی که به شهرداری‌های مناطق و نواحی شهرداری بندرعباس مراجعه می‌کنند تحت عنوان عوارض داربست، پول وصول می‌کنند که مورد نارضایتی شهروندان شده است.

جراره عنوان کرد: طبق بند عوارض، کرایه دهندگان داربست باید عوارض پرداخت کنند نه اینکه مالکان ساختمانی که پروانه ساختمانی دریافت کرده‌اند عوارض پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مطابق قانون وصول عوارض به نسبت مساحت لوله‌های بسته‌شده برای هر ساختمان در هر منطقه جداگانه محاسبه و دریافت می‌شود و از ساختمان‌های در دست احداث به هنگام صدور پروانه، ۵۰ درصد هزینه اشغال معبر دریافت می‌شود، درصورتی‌که حتی شهرداری بابت ساختمان‌هایی که در معبر قرار ندارند نیز هزینه‌ای در قالب عوارض داربست دریافت می‌کند، ازاین‌رو شهرداری باید مبالغی را که در این قالب از شهروندان دریافت کرده به آن‌ها برگرداند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها