فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان خبر داد:

برخورد با شناورهای متخلف تشدید می شود / 180 نفر دستگیر شده اند



به گزارش صبح ساحل،به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان،سرهنگ حسن آزادی با بیان اینکه  استان هرمزگان دارای 22بندر صیادی و موج شکن  و 39 مرکز تخلیه صید است تصریح کرد: این استان با برخورداری از  چهار هزار و 500 فروند شناور صیادی و بالغ بر 31هزار نفر صیاد ، فعالیت های گسترده ای برای حفاظت از منافع صیادان و ذخایر آبزیان طلب می کند.

وی با بیان اینکه هرمزگان گسترده ترین استان ساحلی کشور است افزود: مجموعه پایگاههای حفاظت منابع آبزیان استان هرمزگان شامل هفت پایگاه که در شهرستانهای بندرعباس ، بندرلنگه، جاسک، بندرکلاهی، قشم، ابوموسی ،پارسیان واقع گردیده ، که مهمترین ماموریت پایگاهها حفاظت از منابع و ذخایر آبزی آبهای تحت حاکمیت و صلاحیت جمهوری اسلامی ایران اعم از آبهای داخلی ، مرزی ، دریایی است.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: استمرار در فعالیت ها و وظایف این یگان در حالی صورت می پذیرد که باکمبود تجهیزات و امکانات و نیروی انسانی تشکیلاتی مواجه است.

وی وجود شناور های بی هویت که سبب  کسادی کسب و کار صیادان مجاز گردیده ، ورود شناور های صیادی غیر مجاز از استانهای همجوار( بویژه استان های بوشهر و سیستان و بلوچستان) ، افزایش شناورهای غیر مجاز، خروج از مرز و عدم رعایت تعرضات مرزی شناور های صیادی و عدم اطلاع از عواقب آن و ...را از اهم تهدایدات صید و صیادی استان هرمزگان خواند.

 سرهنگ آزادی کشف هزار و 125  طاقه تور منوفلامن،77 دستگاه تور ترال قایق ، بالغ بر 100جفت تخته ترال ، توقف 120 فروند شناورغیرمجاز متخلف اعم از قایق ، لنج و کشتی و دستگیری بالغ بر 180 نفر متهم و معرفی85 مورد شناورهای متخلف به کمیسون تخلفات صیادی را از اهم اقدامات یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در شش ماهه ابتدای سال 98 خواند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با اشاره به تشدید برخوردهای یگان در سراسر استان گفت : خوشبختانه در هفته اخیر  با اجرای طرح پاکسازی با اعزام گشت های مشترک در پایگاههای بندرعباس و قشم تنها در شهرستان خمیر بالغ بر 10 جفت تخته ترال  مخرب و 10طاقه تور غیر مجاز کشف گردیده که این فعالیت نیرو های حفاظت منابع آبزیان شیلات  قابل تقدیر و موجب رضایتمندی جامعه صیادی و مسئولین شیلات شهرستان مربوطه گردیده است.

وی با بیان اینکه تعامل و هماهنگی بین اداره کل شیلات ، فرماندهی محترم دریابانی و یگان حفاظت منابع آبزیان در وضعیت بسیار مطلوب و رضایت بخشی قرار دارد گفت: ایجاد صید پایدار و امن در کنار ایجاد ناامنی برای صید غیر مجاز و افراد سودجو از اهم فعالیت های یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان است.

 سرهنگ آزادی با تاکید بر اینکه صیادان زحمت کش  و به مراتب سخت کوش ، جامعه ای شریف را تشکیل می دهند که به یکی از حلال ترین روش ها کسب در آمد می کنند گفت : صیانت از حقوق صیادان ، آرامش ، امنیت و حفظ منابع در آمد زایی آنها برای امروز و آینده از افتخارات یگان حفاظت منابع آبزیان است که این یگان با تمام توان خود در مقابل سود جویان صید غیر مجاز می ایستد.

 وی افزود:  شماره تلفن  ستاد یگان استان33331434 آماده دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات در راستای صید و صیادی و خدمات رفاهی به جامعه صیادی می باشد.

 

      

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها