مهلت ۱۰ روزه ثبت اعتراض برای افرادی که مشمول بسته حمایتی نشدند



به گزارش صبح ساحل،به نقل از ایسنا،هادی ابراهیمی در نشستی خبری اظهار کرد: پس از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، دولت سبد معیشتی را برای اقشار مختلف جامعه در نظر گرفت و طی سه مرحله به حساب مشمولین واریز کرد.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات پایگاه رفاه خانوار ۶۰ میلیون ایرانی مشمول این طرح بودند که در تاریخ‌های ۲۷ و ۲۹ آبان ماه و دوم آذرماه بسته حمایتی آن‌ها پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان عنوان کرد: پیگیری کار افرادی که بسته حمایتی آن‌ها در تعدیل ۸۵ میلیون نفر به ۶۰ میلیون نفر مشمولین طرح، پرداخت نشد به عهده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت.

ابراهیمی تصریح کرد: درخواست بررسی مجدد بسته حمایتی غیرحضوری بوده و نیاز به مراجعه حضوری نیست، هر سرپرست خانواری که پیامک دریافت بسته حمایتی را دریافت نکرده می‌تواند با شماره‌گیری کد دستوری #۶۳۶۹* و ارسال کد ملی خود با شماره تلفنی که به نام سرپرست خانوار است برای درخواست بررسی مجدد بسته حمایتی اقدام کند، اگر افراد مشمول این سبد شده باشند بسته حمایتی پرداخت می‌شود و در غیر این صورت کد ره‌گیری به آن‌ها ارسال می‌شود که از روز سه‌شنبه ۵ آذرماه سال جاری می‌توانند به آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند؛ درخواست آن‌ها طی ۳۰ روز بررسی می‌شود.

وی افزود: اگر متقاضیان مشمول طرح شوند مبلغ بسته حمایتی هر دو ما به حسابشان واریز می‌شود، متقاضیان از روز یک‌شنبه سوم آذر به مدت ۱۰ روز فرصت دارند از طریق کد دستوری مذکور درخواست خود را اعلام کنند و ممکن است این زمان دیگر تمدید نشود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس شاخص‌های استاندارد نسبت به شاخص بندی جمعیت مشمول بسته حمایتی اقدام کرده است و از ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور ۶۰ میلیون نفر که درآمد کمتری دارند را مشمول سبد معیشتی شناخته است.

ابراهیمی با بیان اینکه مدیران کل مشمول این سبد حمایتی نشده‌اند، اظهار کرد: بیشتر استان‌های محروم مشمول این طرح شده‌اند و احتمالاً متقاضی بررسی مجدد بسته حمایتی کمتری در این استان‌ها داشته باشیم؛ مطابق آمارها استان‌های تهران، البرز و یزد کمترین و استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و جنوبی و گلستان بیشترین تعداد مشمولین بسته حمایتی را داشته‌اند.

وی بیان کرد: هر مشکلی در فرآیند ثبت درخواست بررسی مجدد بسته حمایتی به وجود آید سریعاً رسیدگی می‌شوند و شهروندان از این بابت نگران نباشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان افزود: حذف‌شده‌ها یا جامانده‌های ثبت‌نام یارانه می‌توانند برای ثبت درخواست رسیدگی برقراری مجدد یارانه‌های نقدی از دی‌ماه سال جاری به سامانه yaraneh۱۰.mcls.gov.ir مراجعه و درخواست خود را پیگیری کنند.

ابراهیمی تصریح کرد: در ششم و هفتم آذرماه نیز همایش سراسری مدیران تعاون با حضور معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها