توسعه شعبه انجمن مطالعات برنامه درسی در 12 استان



به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، مصطفی قادری عصر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح فلسفه تاسیس انجمن مطالعات برنامه درسی ایران پرداخت و اظهار داشت: انجمن مطالعات برنامه درسی ایران به عنوان مؤسسه‌ای غیر انتفاعی و  مستقل در سال ۱۳۷۸ و به منظور گسترش و ارتقای دانش برنامه درسی، توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص در عرصه نظر و عمل، بهبود بخشیدن به امور آموزش و پژوهش در زمینه برنامه‌ریزی درسی تأسیس شد.

وی از تمرکز زدایی به عنوان یکی از سیاست‌های مهم انجمن مطالعات برنامه درسی ایران یاد کرد و افزود: طرح راه اندازی شعب استانی انجمن با هدف ایجاد و فعال کردن گروه برنامه درسی متشکل از افراد متخصص شامل دانشجویان دوره‌های ارشد و دکتری و اساتید رشته برنامه درسی در حوزه پژوهش برنامه درسی مطرح و از سال ۹۵ اجرایی شد.

عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات برنامه درسی ایران با بیان اینکه راه‌اندازی شعب استانی می‌تواند موجب تشکیل حلقه‌های برنامه درسی در استان‌ها شود، عنوان کرد: این حلقه‌ها می‌توانند با ارتباط گیری با وزارت آموزش و پرورش نظرات و ایده‌های خود را در رابطه با برنامه درسی در استان ارائه دهند.

قادری از شعب استانی به عنوان بازوان مشورتی انجمن مطالعات برنامه درسی مرکز نام برد و بیان کرد: ورود شعب در حوزه‌های مختلف برنامه درسی یکی از سیاست‌های انجمن است و در آینده می‌توان از این شعب به عنوان بازوهای اجرایی نیز استفاده کرد.

وی با بیان اینکه شعب استان در حال حاضر به انجام کارهای فکری و پژوهشی مشغول هستند و تاکنون نشست‌ها و همایش‌های خوبی را نیز برگزار کرده‌اند، افزود: اما انجمن به دنبال آن است که شعب در آینده نزدیک در فرایند تمرکززدایی از برنامه درسی به درجه ای از خبرگی برسند که بتواند با در نظر گرفتن اقتضائات استانی کیفیت درسی جامعه هدف، به عنوان یک واسطه بین عمل برنامه درسی و سیاستگذاری برنامه درسی عمل کنند.

این عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات برنامه درسی ایران، استقبال استان‌ها از راه اندازی شعب را خوب ارزیای کرد و افزود: درخواست‌هایی داریم که هنوز فرصت نکرده ایم آنها را بررسی کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: ظرف سه سال آینده همه استان‌های کشور از شعب انجمن مطالعات برنامه درسی ایران برخوردار باشند.

قادری ضمن تشکر از مدیریت و اعضا شعبه هرمزگان، این شعبه را از شعب خیلی خوب در کشور معرفی کرد و گفت: عملکرد شعبه هرمزگان هم از لحاظ کیفیت و کمیت و هم تعداد فعالیت‌های علمی رضایت بخش و قابل قبول است.

عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات برنامه درسی ایران، ابراز داشت: در حال رایزنی هستیم تا نشست هم‌اندیشی روسای شعب و هیئت مدیره انجمن را در هرمزگان برگزار تا بتوانیم از تجربه‌های این استان بویژه اعضای هیئت مدیره آن در سایر استان‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به فعال بودن شعبه انجمن مطالعات برنامه درسی در چهار استان کشور، گفت: در حال حاضر مجوز راه‌اندازی شعبه انجمن در 12 استان صادر شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها