کتاب؛ دوستی که همه‌جا به انسان کمک می‌کند



به گزارش صبح ساحل ، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان گفت: کتاب خواندن علاوه بر این که می‌تواند اوقات فراغت را پر کند تاثیر زیادی در خلاقیت و نوآوری و رشد توانایی فردی دارد.

حجت‌الاسلام محمد ذاکری روز شنبه در آیین تجلیل از کتاب‌خوانان برتر شهرستان بندرلنگه افزود: تجربه نشان داده کودکانی که از سنن پایین به مطالعه کتاب علاقه‌مند می‌شوند از توانایی بیشتری در رفع مشکلات برخوردارند و موفقیت آن‌ها در آزمون‌های مختلف زیادتر از سایرین است.

وی ادامه داد: توسعه و سرمایه‌گذاری فرهنگی در حوزه کتاب باید در اولویت قرار گیرد و مسوولان نیز می‌بایست نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های حوزه کتاب داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان گفت: فعالیت‌های فرهنگی ویژگی‌هایی مانند جاری، دوام و ماندگاری و وسعت تاثیرگذاری بالایی دارند که باعث برتر بودن بر امور دیگر شده است.

حجت‌الاسلام ذاکری یادآور شد: آثار مثبت ترویج کتاب‌خوانی آن می‌تواند تا نسل‌های آینده نیز ماندگار باشد و اثرگذاری مستقیمی بر زندگی مردم داشته باشد.

بداخلاقی‌های اجتماعی نتیجه دوری جامعه از کتاب است

فرماندار شهرستان بندرلنگه نیز گفت: توسعه‏ فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی یک عزم همگانی می‌طلبد که در شرایط فعلی مسوولان و متولیان امر باید با فراهم آوردن تسهیلات لازم در این راستا و با تقویت ناشران، نویسندگان و تبلیغات بهینه، سرانه مطالعه در کشور را بالا ببرند.

علی نکویی نقش کتاب را در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر دانست و بیان داشت: افزایش بسیاری از بداخلاقی‌های اجتماعی و پرونده‌های بزهکاری نتیجه دوری جامعه از کتاب و مطالعه است.

وی افزود: باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان فرزندان و دانش آموزان از کودکی اقدام کرد تا شاهد نهادینه شدن آن به عنوان یک ضرورت روزانه و غذای روح در سنین بالاتر باشیم.

در این آیین ضمن رونمایی کتاب‌های «از خودبیگانگی شغلی، دلایل و راهکارها با تاکید بر آموزش ضمن خدمت» اثر زهره پاکدل و محمود صباحی‌زاده، «راهنمای ایجاد تاب آوری هیجانی» ترجمه سمانه زارع زردینی و همکاران و «وحید و سعید» اثر وحید قاسمی نژاد، از کتابداران، کتاب‌خوانان و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی بندرلنگه که در ترویج کتاب‌خوانی سهم بیشتری داشته، تقدیر شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها