جان باختن گروگان و گروگانگیر در بوشهر



به گزارش صبح ساحل،به نقل از ایسنا، سردار خلیل واعظی با اعلام این خبر گفت: در اجرای حکم قضایی مبنی بر دستگیری یک شرور مسلح و متهم سابقه دار به هویت «ش.ر»، پلیس مخفیگاه وی را در یکی از روستاهای استان شناسایی و بامداد یکشنبه ده آذرماه تیم عملیاتی پلیس مخفیگاه متهم را محاصره و درخواست کرد خود را تسلیم کند.

به گفته فرمانده انتظامی استان بوشهر، متهم که به سلاح گرم و مقدار زیادی مهمات مسلح بود تهدید کرد در صورتی که راه فرار باز نشود اقدام به تیراندازی خواهد کرد.

وی بیان کرد: با حضور فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان، مقام قضایی، روانشناس و مددکار اجتماعی پلیس در صحنه، عملیات روانی و گفتگو با متهم به شکل جدی تری دنبال شد.

سردار واعظی تصریح کرد: با پیشنهاد و اصرار مادر متهم مبنی بر اینکه دامادش به واسطه رابطه عاطفی که با فرزندش دارد ممکن است بتواند وی را تشویق به تسلیم کند، داماد خانواده جهت مذاکره و گفتگو راهی مخفیگاه متهم شد.

این مقام ارشد پلیس اظهار کرد: متاسفانه لحظاتی بعد داماد خانواده به وسیله متهم گروگان گرفته شد و تهدید کرد در صورتی که زمینه فرارش فراهم نشود خود و گروگانش را خواهد کشت.

فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: با وجود تلاش های فراوان و خویشتنداری پلیس و مقام قضایی فرد گروگان گیر پس از ده ساعت محاصره، مذاکره و گفتگو اقدام به شلیک مستقیم به سمت نیروهای پلیس کرد.

وی گفت: پس از شلیک صدها تیر از طرف متهم، در راستای حفظ آرامش و صیانت از جان سایر شهروندان نیروهای عمل کننده پلیس نیز اقدام به تیراندازی متقابل کردند.

سردار واعظی ادامه داد: با کشته شدن گروگانگیر و گروگانش نیروهای پلیس وارد مخفیگاه وی شدند و در بررسی های اولیه فرض بر این است که گروگانگیر پس از کشتن گروگانش اقدام به خودکشی کرده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه تحقیقات به منظور روشن شدن بخش آخر این ماجرا توسط متخصصان و کارشناسان ادامه دارد، عنوان کرد: از مخفیگاه متهم یک قبضه اسلحه کلاش، ۲۳۰ فشنگ جنگی و بالغ بر ۱۲۰ پوکه فشنگ شلیک شده کشف شده است.

وی با تاکید بر قاطعیت پلیس در برخورد با عاملان جرایم خشن و تلاش در جهت ارتقاء احساس امنیت شهروندان از مردمی که امروز به واسطه حرکت شرورانه این متهم دچار مشکلاتی شدند عذرخواهی کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها