حسین فرشیدی:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از پیوستن این دانشگاه به شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی (یوسرن) خبر داد.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از پیوستن این دانشگاه به شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی (یوسرن) خبر داد.

به گزارش  صبح ساحل، حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در جمع خبرنگاران، با اشاره به آغاز به کار دفتر یوسرن در مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، گفت: این شبکه با هدف گسترش آموزش و پژوهش های علمی در اواخر سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: یوسرن با هدف گسترش آموزش و پژوهش علمیِ اخلاق محور و بشر دوستانه و در نهایت پیشرفت علم برای اهداف غیرنظامی و مصالح عمومی در تمام رشته های علمی در دنیا ایجاد شده است.

فرشیدی گفت: اجرای پروژه های علمی، بین المللی، بین رشته ای و ایجاد بستری برای ارتباط بهتر میان پژوهشگران جوان و دانشمندان مجرب در تمام دنیا از برنامه های پیش روی این شبکه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به نقش سایر رشته ها در کنار رشته های پزشکی تصریح کرد: واقعیت بر این است سایر رشته ها شامل فیزیک و ریاضیات با رشته های پزشکی و علوم پایه ارتباط دارند و باید مرز بین رشته های مختلف از بین برود.

فرشیدی اظهار کرد: مرز میان دانشمندان، پژوهشگران و دانشجویان باعث عدم گسترش ارتباطات علمی می شود؛ لذا با تفاهمنامه ای که با دفتر مرکزی شبکه یوسرن انعقاد کردیم، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز به این شبکه جهانی پیوست.

در ادامه نیما رضایی موسس شبکه جهانی یوسرن اذعان داشت: ۵ سال پیش این ایده در ذهنم شکل گرفت که از بستر فضای مجازی برای علم بدون مرز استفاده کنم و این پروژه بزرگ آموزشی و پژوهشی از آنجا رقم خورد.

رضایی گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار نفر از ۹۰ کشور دنیا در این شبکه جهانی عضو هستند، و ۵۰۰ رخداد علمی در این مدت در یوسرن انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: تاسیس دفتر یوسرن هزینه مالی برای دانشگاه ها ندارد و تنها با افتتاح این دفتر، دانشجویان فعال معرفی شده توسط دفاتر از تخفیف ویژه ای برای شرکت در رویداد های علمی و آموزشی منتخب یوسرن برخوردار می شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها