مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان:

بخش عمده‌ای از جمعیت هلال احمر متکی به داوطلبان است



مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان وبخش عمده‌ای از جمعیت هلال احمر را متکی به حضور داوطلبان دانست و گفت: جمعیت هلال احمر بدون داوطلبانش معنایی ندارد.

به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری مهر، مختار سلحشور چهارشنبه شب در نشست خبری اظهار کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۰۱ تاسیس شد و مشغول انجام فعالیت‌های بشر دوستانه، امدادی و اجتماعی به اقشار مختلف جامعه است. جمعیت هلال احمر استان هرمزگان نیز در سال ۱۳۲۸ تاسیس شد و در ۷۰ سالگی خود به سر می‌برد.

وی حضور جمعیت هلال احمر را در حوزه‌ها اجتماعی، امدادی و مشارکتی را فعال دانست و عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های جمعیت هلال احمر ارائه خدمات امداد و نجات است. وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد این نقش از ماموریت هلال احمر پر رنگ‌تر می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان تصریح کرد: ارائه خدمات امداد نجات به آسیب‌دیدگان ملاحضات زیادی دارد. با توجه به اینکه حوادث گوناگونی نظیر سیل، زلزله، تصادف و غیره وجود دارد جمعیت حلال احمر باید در تمام این حوزه‌ها آماده و حضوری فعال داشته باشد.

سلحشور یکی از ملزومات مدیریت امداد را اصل پیشگیری دانست و خاطرنشان کرد: باید سطح آگاهی‌های عمومی مردم و جامعه هدف در مورد حواث طبیعی ارتقاء پیدا کند و این امر میسر نخواهد شد مگر با ارتقاء سطح و سرویس‌های آموزشی که ارائه می‌شود

وی ادامه داد: در بخش آموزش در دو شکل کلی شامل آموزش‌های تخصصی و عمومی در حال فعالیت هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان ابراز داشت: در بخش آموزش‌های عمومی هدف، بالابردن سطح تاب‌آوری جامعه است. تمام ما به عنوان شهروندان جامعه در معرض آسیب قرار داریم به همین جهت باید از آمادگی لازم نیز برخوردار باشیم تا بدانیم در برابر حوادث چگونه واکنش نشان دهیم.

سلحشور تشریح کرد: بالا رفتن سطح آگاهی‌های عمومی در هنگام حادثه به نهادهای امدادی کمک خواهد کرد تا بتوانند وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند به همین جهت ارائه آموزش‌های عمومی یکی از برنامه‌هایی است که جمعیت هلال احمر آن را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

وی مطرح کرد: در بخش امداد و نجات به آموزش‌های تخصصی احتیاج داریم تا بتوانیم نیروهایی را تربیت کنیم در هنگام عملیات، خدمات امداد و نجات را به آسیب‌دیدگان ارائه کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: داوطلبان جوانان هلال احمر شامل افراد زیر ۲۹ سال هستند و در فعالیت‌های داوطلبانه با جمعیت هلال احمر همکاری می‌کنند.

سلحشور اظهار کرد: در حال حاضر برای ۱۲ هزار نفر پرونده داوطلبی در استان هرمزگان وجود دارد که تعدادی از این افراد مشارکت فعال دارند و برخی دیگر در هنگام حوادث و مواقع مورد نیاز با جمعیت هلال احمر استان هرمزگان فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: داوطلبان بدون هچ چشم‌داشت و توقعی در زمان‌هایی که ما به آن‌ها احتیاج داریم و در مواقع حادثه با همکاری با جمعیت هلال احمر به مردم کمک می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان با ذکر این نکته که در حوزه داوطلبان یک بخش مددکاری وجود دارد، تصریح کرد: ارائه خدمات اجتماعی به مددجویانی که به هلال احمر مراجعه می‌کنند از جمله خدماتی است که داوطبین ارئه می‌کنند.

سلحشور با ذکر اینکه داوطلبان جمعیت هلال احمر با جامعه پزشکی استان هرمزگان ارتباط بسیار خوبی دارد، ادامه داد: کاروان‌های سلامت متشکل از پزشکان داوطلب جمعیت اهلال احمر با مدیریت و سازماندهی جمعیت هلال احمر بر اساس برنامه زمان‌بندی در مناطق بسیار محروم حاضر می‌شوند و بیماران و افرادی که دسترسی مناسبی به پزشک ندارند را مورد معاینه قرار می‌دهند و خدمات دارویی به آن‌ها ارائه می‌کنند.

وی اذعان کرد: اوایل سال‌جاری طرحی تحت عنوان نذر آب به دلیل شرایط خشکسالی استان اجرا شد و در ضمن اجرای این طرح کاروان سلامت نیز  به همراه کاروان به مناطق محروم سفر می‌کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان ابراز داشت: با اقشاری که می‌توانند در حوزه‌های مختلف با جمعیت هلال احمر همکاری داشته باشند و خدماتی را ارائه کنند ارتباط بسیار مناسبی برقرار است و از افرادی که در جامعه تاثیرگذاری بیشتری دارند برای جلب مشارکت عمومی در اقدامات مرتبط با جمعیت هلال احمر کمک گرفته می‌شود.

سلحشور بخش عمده‌ای از جمعیت هلال احمر را متکی به حضور داوطلبان دانست و تشریح کرد: جمعیت هلال احمر بدون داوطلبانش معنایی ندارد.

وی مطرح کرد: روحیه بالایی که برای مشارکت در اموری که منافع آن به تمام مردم باز می‌گردد از جمله اهدافی است که سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر بر آن تاکید کرده است. در تمام کشور تقریبا تمام اقشار جامعه تحت سازماندهی هلال احمر برای ارائه خدمات بسیج هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: در حوزه توانبخشی نیز با ارتباطی که با حوزه داوطلبان برقرار است خدمات مناسبی ارائه می‌شود. برخی از داوطلبان، متخصصین توانبخشی هستند و در برنامه‌های مختلف حضور و مشارکت دارند.

کد خبر
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها