نشست سرمایه‌گذاری گردشگری کشورهای عضو اکو در کیش برگزار می‌شود



نشست تخصصی کشورهای عضو اکو با رویکرد به سرمایه‌گذاری درحوزه گردشگری و با حضور فعالان صنعت جهانگردی ایران و کشورهای عضو از ۲۰ تا ۲۱ آذر در جزیره گردشگری کیش برگزار می شود.

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایرنا، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش روز یکشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود: این رویداد بین المللی به عنوان نشست تخصصی سرمایه گذاری گردشگری کشور، باحمایت و همکاری معاونت محترم سرمایه گذاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،مشارکت کشورهای عضو اکو و همت سازمان منطقه برگزار می شود.  

مجید ملانوروزی، شناسایی و معرفی عوامل موثر بر سرمایه گذاری درحوزه گردشگری، معرفی ظرفیتها و فرصتهای سرمایه پذیری در ایران و کشورهای عضو اکو، شناسایی روشهای جذب گردشگر، تامین منابع مالی توسعه  صنعت گردشگری، تبادل دانش تخصصی و بررسی راهکارهای نوین جذب سرمایه و سرمایه گذار در توسعه صنعت توریسم را از جمله اهداف این رویداد ذکر کرد. 

 وی، رویداد سازی و برگزاری نشستهای بین المللی در کنار برندینگ را یکی از نیاز های و راهکارهای موثر در توسعه و تقویت صنعت گردشگری، بهره برداری از ظرفیتهای فرهنگی، معرفی فرصتهای سرمایه گذاری، درک مشترک بین اقوام و ملل و افزایش همکاریهای منطقه ای و جهانی بویژه تعامل سازنده با کشورهای همسایه ذکر کرد و افزود: علاوه بر این اهداف کلان،برگزاری نشست تخصصی سرمایه گذاری گردشگری کشورهای عضو اکو در کیش فرصتی مغتم برای معرفی ظرفیتهای بی بدیل  این جزیره و شناخت جهانی از زیرساختهای مناسب این منطقه برای جذب سرمایه در بخشهای مختلف گردشگری بویژه گردشگری سلامت است. 

 ملانوروزی، وجوه مشترک فرهنگی و آیینها از جمله نوروز را یکی از زمینه های مناسب و فراگیر برای رویداد سازی و تعاملات منطقه ای با کشورهای مختلف از جمله کشورهای عضو اکو ذکر کرد و افزود:  این امور در یکسال اخیر مورد توجه معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد قرار داشته و در این زمینه برنامه ریزی شده است.

 همچنین مدیرعامل شرکت برگزار کننده این رویداد گردشگری طی سخنانی گفت: گردشگری درحال تبدیل شدن به یکی از ارکان اقتصادی و تجاری جهان است و برنامه ریزان و سیاستگذاران توسعه، از صنعت گردشگری به عنوان رکن توسعه پایدار یاد می کند. 

 علی رجب زاده، افزود: نشست تخصصی سرمایه گذاری گردشگری کشورهای عضو اکو در واقع  نقطه عطف دغدغه های مشترک موسسه فرهنگی اکو، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان منطقه آزاد کیش است.

 وی برگزاری همایش مشترک تحصصی مدیران گردشگری کشور و مقامهای کشورهای عضو اکو، برپایی کارگاههای تخصصی مدیران و فعالان صنعت گردشگری، برگزاری میزهای مشترک استانی با حضور سرمایه گذاران ، مدیران دولتی و مقامهای اکو، نشستهای همکاری سرمایه گذاری بین المللی و جلسه های مشترک هم افزایی و تبادل دانش گردشگری را از سرفصل های برنامه ای نشست (سمپوزیوم )  تخصصی کشورهای عضو اکو در کیش عنوان کرد.

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها