پیوستن بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق دنیا



تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری بندرعباس و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان منعقد شد که براساس آن کیوسک‌های راهنمای گردشگر در بندرعباس راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، تفاهم‌نامه همکاری شهرداری بندرعباس و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با موضوع تبادل نظر و برنامه‌ریزی در راستای ارتقای شاخص‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهر منعقد شد.

« عباس امینی‌زاده »، شهردار بندرعباس در این نشست انعقاد تفاهم نامه که در محل اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته در راستای رونق گردشگری استان قابل تقدیر است.


وی افزود: اگر یک شهر بخواهد از رونق خوبی برخوردار شده و مردم بتوانند زندگی با کیفیتی داشته باشند، اولین مسئله اثرگذار، رونق در زندگی و کسب و کار مناسب است.

 شهردار بندرعباس گفت: با توجه به تضعیف اقتصاد نفتی در کشور، بهترین حوزه رونق‌بخش، گردشگری است.


امینی‌زاده با بیان اینکه به بهانه‌های مختلف باید گردشگری را ترویج کنیم، ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در این مسئله، پیوستن بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بندرعباس از دیرباز دارای غنای قابل‌توجهی در حوزه صنایع‌دستی بوده و امیدواریم بتوانیم آن را تقویت کنیم.وی با بیان اینکه باید موضوعاتی مانند نمایشگاه را در راستای معرفی و رونق صنایع‌دستی را عملیاتی کنیم، اظهار کرد: هدف ما در حوزه صنایع‌دستی، آموزش، تولید و فروش است. 

امینی‌زاده بیان کرد: تولیدات حاصل از آموزش صحیح و حرفه‌ای باید ختم به بازاریابی و بازارسازی شود.شهردار بندرعباس از راه‌اندازی کیوسک‌های راهنمای گردشگر در سطح شهر خبر داد و گفت: بنای ما توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهر است. 

« رضا برومند »، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: موضوع پیوستن بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق دنیا در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای بومی، فرصت خوبی برای معرفی و رونق‌بخشی به این حوزه است.

وی در ادامه نیز با ابراز خرسندی از تعامل ایجاد شده این اداره‌کل با شهرداری بندرعباس، گفت: تا پایان سال جاری با همکاری شهرداری بندرعباس شاهد رخدادهای مهم در حوزه گردشگری و صنایع دستی خواهیم بود.


اضافه می‌شود در ادامه این نشست تفاهم‌نامه همکاری شهرداری بندرعباس و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان با هدف تقویت نقش و جایگاه صنایع دستی در توسعه گردشگری و ایجاد منابع درآمد پایدار خانواده‌ها و توسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی، حفظ و احیای رشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی در محلات بندرعباس، استفاده از منابع و ظرفیت های موجود در دستگاه برای تحقق اهداف مورد نظر این تفاهم‌نامه، فلکه برق و ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه صنایع دستی و ایجاد بستر مناسب جهت حمایت از تولید و فروش تولیدات این حوزه منعقد شد.

بر اساس این گزارش معرفی هرچه بیشتر صنایع دستی و هنرهای سنتی شهر بندرعباس به گردشگران داخلی و خارجی و همچنین برگزاری جشنواره ها در راستای حفظ و توسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها