پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس



دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس انقلاب اسلامی و مقاومت با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور ناشران تخصصی این حوزه در بندرعباس آغاز به کار کرد.

به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری مهر، در آستانه برگزاری کنگره ملی بزرگداشت 1500 شهید استان هرمزگان، دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس انقلاب اسلامی و مقاومت با حضور مسؤولان استانی و با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش یافت.

در پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت که توسط همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان که خود از رزمندگان دفاع مقدس و از رزمندگان لشکر 41 ثارالله نیز هست، آمده است :

تردیدی نیست که گنجینه پرگوهر دفاع مقدس هنوز حرف‌های بسیاری برای پدید آورندگان آثار همتراز شاهکارهای بزرگ ادبی دارد؛ وظیفه همه ماست که از این گنج عظیم بهره‌های بیشتری ببریم.

سیدعباس صالحی آورده است: فرهنگ ایثار و شهادت در جای جای این سرزمین بزرگ هویت بخش و موجب قوام  و دوام مردمان آزاده ایران  اسلامی بوده است.

وی افزوده است: طراوت ماندگار و بهره‌مندی همیشگی جامعه از این ارزش ناب اخلاقی و انسانی، نیازمند توجه و همت دغدغه‌مندان و فرهنگ‌دوستان است تا در انتقال این مفاهیم انسان‌ساز به نسل‌های بعدی از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام یادآور شده است: در این میان حوزه نشر مکتوب به ویژه کتاب برای انتشار عطر و بوی فرهنگ ایثار و شهادت از اهمیت به سزایی برخوردار است.

صالحی در ادامه پیام خود، "کتاب" را از مهم‌ترین رسانه‌های انتقال تلخی‎ها و شیرینی‌ها، شکست‌ها و پیروزی‌هاو مقاومت و ایستادگی ملت‌ها در مواجهه با نبردها و جلوه باشکوهی از ایثار و ازخودگذشتگی مردمان پاک‌سیرت دانسته و افزوده است: بیان صریح و دفاع شرافتمندانه ایرانیان پاک‌نهاد در هشت سال غرور آفرین دوران دفاع مقدس در قالب خلق آثار ارزشمند در حوزه ادییات معاصر، برگ‌های زرینی از تاریخ پرفراز و نشیب این مرز و بوم است.

وی در بخش دیگری از این پیام برگزاری رویدادهای فرهنگی در حوزه دفاع‌مقدس را بستر مناسبی برای پردازش عالمانه جنگ تحمیلی، نقش آفرینی شایسته آحاد ملت بزرگ ایران، بازخوانی خاطرات رزمندگان آن دوران باشکوه و انتقال تجربیات ایشان دانسته تا چراغ راه بندگان و جوانان برومند ایران اسلامی باشد، جوانانی که با عزمی راسخ«گام دوم انقلاب» را محکم و استوار برخواهند داشت.

صالحی اضافه کرد:مایه خرسندی است که دهمین «نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت»، با حضور ناشران تخصصی از سراسر کشور در استان پرافتخار و مرزی هرمزگان و شهر استعمارستیز بندرعباس و در آستانه برگزاری کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید دلاور این استان برپا می‌شود.

 در پایان پیام نیز آمده است: درود خدا برتمامی شهیدان ایران اسلامی به ویژه شهدایی که با تقدیم خون پاک خویش پهنه نیلگون خلیج فارس را رنگی دیگر بخشیدند و مرزهای شرافت و مردانگی ایران عزیز را پاس داشتند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها