چاله چوله‌های شهر و رانندگان نگران



شاید ضعف زیرسازی دلیل اصلی نابودی سریع روکش‌های آسفالتی است که در شهر تبدیل به چاله‌های عمیق می‌شوند!

به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری فارس، شهروندان بندرعباسی این روزها در سطح شهر با چاله‌ و چوله‌هایی مواجه می‌شوند که افتادن در هر کدام از آنها به معنای از دست رفتن جلوبندی ماشین است و گاهی نیز خودروها برای ممانعت از ورود به این چاله‌ها به چپ و راست خیابان‌ها منحرف می‌شوند که همین موضوع نیز باعث بروز تصادف می‌شود.

این یک سوی ماجرا است و سوی دیگر ماجرا زمانی غم‌انگیز می‌شود که شهرداری بندرعباس به عنوان متولی خیابان‌ها و معابر شهری، روند بازسازی یک مسیر کنده شده را با کندی انجام می‌دهد و همین مسئله موجب شده که گاهی یک چاله و یا یک عرض محدود بیش از یک ماه به حال خود رها شود تا شهرداری دوباره آن را آسفالت کند.

علاوه بر این در سطح شهر، درب منهول‌های فاضلاب شهری یا آن قدر بالا قرار گرفته‌اند که مانند سرعت‌گیرهای نابجا عمل می‌کنند و یا افت آنها از سطح آسفالت موجب شده تا به چاله‌ای تبدیل شوند که صدای مردم را درآورده است.

زیرسازی نادرست و عدم وجود شیب مناسب در آسفالت شهری و نبود زهکش مطلوب در خیابان‌های شهر و نوع خاک در بندرعباس موجب شده تا با هر بارشی شاهد شسته‌شدن خاک زیرسازی شده برای آسفالت معابر شهری باشیم که فرونشست جزیی خاک و افت کیفیت آسفالت را بدنبال داشته باشد.

حالا بخش جالب ماجرا آن است که شهروندان در شرایطی از کندی ترمیم کنده‌کاری معابر گلایه‌مندند که قرار است امسال بیش از دوسوم مساحت شهر بندرعباس گازرسانی شود و شرکت گاز مصمم است تا بخش بزرگی از معابر و خیابان‌های سطح شهر را کنده و لوله‌های گاز را برای رسیدن این نعمت تا درب خانه‌های مردم در زیر زمین جاسازی کند.

این فرآیند به کنده‌کاری‌های وسیعی نیاز دارد که اگر شهرداری بخواهد با کندی کنونی که گاهی برای پرکردن یک چاله دو ماه زمان می‌برد، معابر گازرسانی شده را ترمیم کند، از بندرعباس خیابان‌هایی چهل تیکه بیشتر باقی نمی‌ماند.

انتظار شهروندان آن است که شهرداری در پیمانکاران آسفالت و ترمیم خود تجدید نظر کرده و یا نظارت دقیق‌تر و جدی‌تری بر کارکرد آنها داشته باشد.

حقیقت آن است که کیفیت زندگی شهری را توجه به ریزه‌کاری‌هایی ارتقا می‌دهد که برخی مدیران شهرداری اساسا توجهی به آن ندارند!

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها