بندرلنگه گزینه پایتخت کتاب ایران



به گزارش صبح ساحل و به نقل از فارس رضا کمالی زرکانی صبح امروز در بندرلنگه، اظهار کرد: کتاب بعنوان ارزش گرانبها باید در تمامی شهرهای استان توسعه و بسط داده شود، یکی از مهمترین اهداف در این راستا ایجاد شهرهای خلاق می‌باشد که موضوع مهم دوستداران کتاب و کتابخوانی در آن باید به‌خوبی توسعه یابد.

وی افزود: در استان هرمزگان چهار شهر بعنوان پایتخت کتاب تعین شده است که شهرستان بندرلنگه با داشتن ظرفیت مهم و موفق در این گزینه قرار دارد و در این راستا شهرکنگ بعنوان محوریت تعین گردیده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد: ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها تعامل سازنده و زیربنایی در این مهم دارند و برای توسعه این امر اهتمام ویژه خواهند داشت.

کمالی یادآور شد: وجود مولفان و انتشار کتاب در بخش‌های مختلف در شهرستان بندرلنگه نشان از بالندگی و موفقیت این موضوع را نشان می‌دهد.

این مسؤول بیان داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در این راستا برنامه‌های متعددی را برای توسعه و تعالی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در برنامه‌های خود در استان ایجاد نموده و فرهنگ گسترش کتاب باید در تمام نقاط استان نهادینه شود.

نمایشگاه بزرگ کتاب بندرلنگه با 40 هزارعنوان کتاب تاریخی، علمی، رمان، ادبیات کودکان، مذهبی، جغرافیا و... در سالن شهید بارانیان این بندر افتتاح شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها