سفیر کره جنوبی در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

علاقمندی کره جنوبی برای همکاری در صنعت گردشگری قشم



سفیر کره جنوبی در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بر علاقمندی کشورش برای همکاری در صنعت گردشگری قشم تاکید کرد.

به گزارش صبح ساحل، ریوجانگ هیون در این دیدار، از ایران به عنوان یک کشور چهار فصل نام برد و گفت: در شرایطی که بخش عظیمی از این کشور در شرایط سرمای زمستان قرار دارد و می توان در این مناطق ورزش اسکی انجام داد، در بخش دیگر این کشور از جمله قشم می توان در دریا شنا کرد.

وی با اعلام اینکه طی حضورش به عنوان سفیر در ایران برای نخستین بار به جزیره قشم سفر کرده است، گفت: اطلاعات کاملی از توانمندی های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و ظرفیت های گردشگری این منطقه در اختیار دارد و امیدوارم بتوانیم فعالیت های دو جانبه در بخش صنایع گردشگری و حوزه های مختلف با قشم داشته باشیم.

سفیر کره جنوبی از فرصت فراهم شده برای این دیدار و سفر به قشم اظهار خرسندی کرد و افزود: نقطه نظرات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم را به مسئولان کشورم و همچنین شرکت های مختلف ارائه خواهم کرد و امیدوارم با یافتن راه حل منطقی شاهد ارتباط و همکاری ها در حوزه های مختلف بین کره و منطقه آزاد قشم باشیم.

او گفت: متاسفانه با اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران، بسیاری از کشورها از جمله کره جنوبی و شرکت های مهم کره ای خسارات زیادی دیده اند و کشورم در حوزه تامین  میعانات گازی ایران که بهترین کیفیت در جهان را دارد، متحمل هزینه‌های زیادی شده است.

ریوجانگ هیون در عین حال اعلام کرد: شماری از شرکت های کره ای همانند ال جی، سامسونگ، اس کی و ... علیرغم فشارهای آمریکا حاضر به ترک ایران نشده اند و کشور شما را شریک خوبی برای تبادلات تجاری می دانند.

وی گفت: کشور چین از معافیت هایی برای همکاری با ایران در دوران تحریم برخوردار است اما کره جنوبی و ژاپن و خیلی از کشورهای دیگر این فرصت را از دست داده اند و امیدواریم با رفع تحریم ها شاهد روند روبه رشد همکاری ها بین دو کشور دوست باشیم.

سفیر کره جنوبی با اعلام اینکه 25 میلیون گردشگر کره ای در مدت یکسال به کشورهای مختلف سفر کرده اند، افزود: با معرفی نقاط مختلف ایران از جمله قشم باید تلاش کنیم بخشی از این گردشگران به کشور شما سفر کنند.

بنا به این گزارش، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم با خوشامدگویی به سفیر کشور کره جنوبی برای سفر به قشم، اظهار داشت: ایران و کره از سابقه دیرینه همکاری برخوردارند و انتظار داریم شرایط تحریم مانع ادامه دوستی ها نشود.

حمیدرضا مومنی گزارش کاملی از ظرفیت های حوزه نفت، گاز، انرژی، تولید همزمان آب و برق، شیلات، گردشگری و فعالیت بیش از 200 شرکت تولیدی قشم در زمینه های مختلف را برای سفیر کره جنوبی توضیح داد.

وی از کره جنوبی به عنوان یک کشور توسعه یافته نام برد و گفت: ایران هم پس از پیروزی انقلاب توانسته در بخش های مختلف صنعتی و علمی پیشرفت های چشمگیری داشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بخش خصوصی داخلی و خارجی طی پنج سال گذشته اقدامات بسیار مهمی را با سرمایه گذاری در حوزه های نفت، گاز، تولید همزمان آب و برق، تولید برق سولار، صنایع شیلاتی، تولید تجهیزات دریایی، شناورسازی، دخانیات، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و چندین فعالیت دیگر در این منطقه آزاد را شروع کرده اند.

وی به برگزاری چندین دوره ورزش های هوایی و دریایی در قشم اشاره کرد و افزود: با توجه به مسابقات هیجان انگیز هوایی و دریایی با حضور کشورهای خارجی، قشم در حال تبدیل شدن به هاب این گونه ورزش های مفرح و هیجان انگیز است.

مومنی از قشم به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری ایران نام برد و با اشاره به بِرند ژئوپارک جهانی این جزیره که در یونسکو به ثبت رسیده است، گفت: توریست های خارجی در سفر به قشم و مشاهده ظرفیت های ارزشمند گردشگری این منطقه بیش از آنچه برنامه ریزی کرده اند در این جزیره می مانند.

او با اشاره به اینکه سفر به قشم برای افراد خارجی نیازی به ویزا ندارد، اظهار امیدواری کرد که با سیاست های سفیر کره جنوبی شاهد سفرعلاقمندان گردشگری این کشور به منطقه آزاد قشم باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها