هدف گذاری جذب ۱۰میلیون گردشگر خارجی تا پایان امسال



وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:تعداد گردشگران خارجی ورودی به کشور، از حدود ۴میلیون و ۶۰۰هزار نفر در سال ۹۶،  به هفت میلیون و ۸۰۰هزار نفر در سال گذشته رسید و برای جذب ۱۰میلیون نفر تا پایان سال جاری برنامه ریزی شده است.

درآمد ۱۱میلیارد دلاری ایران از گردشگری

به گزارش صبح ساحل، علی اصغر مونسان روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس افزود: بنابر آمار سازمان های جهانی حوزه گردشگری، سال گذشته این حوزه ۱۱میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار برای ایران درآمد مستقیم داشته و امسال نیز ۱۱میلیارد دلار سهم این بخش است.

وی ادامه داد: مهربانی و فرهنگ و مهمان نوازی ایرانیان موجب خنثی شدن تبلیغات دشمنان بر علیه ایران شده و گردشگران خارجی با نگاه مثبت، به کشور خود برمی گردند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: این موضوع نشان دهنده ظرفیت گردشگری در بی اثر کردن تلاش جریان های معاند بر علیه کشور است.

مونسان خاطرنشان شد: ظرفیت‌های گردشگری ایران در بخش‌ها و مناطق مختلف مانند سواحل جنوب، کویر مرکزی، طبیعت و جغرافیای شمال و غرب کشور و همچنین آیین و آداب مردم بسیار زیاد است.

وی همچنین اظهار داشت: باتوجه به ظرفیت های حوزه درمان و بیمارستان های خوب در ایران، شاخص های  گردشگری سلامت نیز در چند سال گذشته  رشد داشته است.

بومگردی الگوی موفق درآمدزایی گردشگری

مونسان با اشاره به تاثیر درآمد کسب و کارهای کوچک در بخش گردشگری، بر لزوم توجه بیشتر به این بخش تاکید و اضافه کرد: با سرمایه گذاری های  بسیار اندک می‌توان در حوزه گردشگری شغل های پایدار ایجاد کرد.

وی از بوم گردی ها به عنوان نمونه ای از سرمایه گذاری کوچک و موفق در این بخش نام برد که موجب درآمدزایی برای روستاییان و جوامع محلی شده است.

مونسان برای بازدید از برخی زیرساخت های گردشگری هرمزگان و شرکت در آیین پلاک کوبی بندرعباس به عنوان شهر خلاق صنایع دستی روز شنبه وارد بندرعباس شد.

آیین پلاک کوبی بندرعباس به عنوان شهر خلاق صنایع دستی بعداز ظهر یکشنبه هشتم دی ماه با حضور دبیرکل یونسکو، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیران استانی در بندرعباس برگزار می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها