فناور برتر هرمزگان در گفتگو با صبح ساحل:

تحریم ها صنعت آلومینیوم را مورد هدف قرار داده است



مهندس بابک بهمن نژاد مدیر تولید شرکت آلومینیوم المهدی و فناور برتر استان، در سال 2018 میلادی سه مقاله به کمیته بین المللی TMS: (the minerals metals & materials society 2018) معتبرترین کمیته در حوزه آلومینیوم دنیا ارائه می دهد که پس از داوری مقاله های ارسال شده از سراسر دنیا به عنوان مقاله های برتر انتخاب و در کتاب Light Metals مرجع آلومینیوم دنیا به چاپ رسیده است.

بهمن نژاد در گفتگو با صبح ساحل در خصوص این رویداد گفت: کمیته TMS در حوزه آلومینیوم هر ساله مقالات تخصصی این حوزه را از سراسر دنیا دریافت می کند و پس از داوری این مقالات براساس معیار میزان سودآوری و اجرایی بودن مقالات، آنها را انتخاب و در کتاب مرجع Light Metals که تمام دنیا به آن دسترسی دارد به چاپ می رساند.

وی با بیان اینکه در این مقاله ها سه روش کار ارائه شده و در حال حاضر در شرکت آلومینیوم المهدی اجرا می شود و بازدهی بسیار خوبی در جهت افزایش تولید داشته است، افزود: افزایش آمپراژ خط تولید، راه اندازی دیگ های تولید آلومینیوم به روش فلز سرد و افزایش زمان پخت دیگ های تولید آلومینیوم سه روشی که در این مقالات به آن پرداخته شده است.

فناور برتر هرمزگان گفت: خوشبختانه اجرای این مقالات تاثیر زیادی در کاهش هزینه های تولید و مصرف انرژی داشته است.

وی با اشاره به اینکه 17 سال سابقه فعالیت در شرکت آلومینیوم المهدی هرمزگان را دارد در خصوص شروع فعالیت خود در زمینه مقاله نویسی گفت: در سال 1387 به مدت 6 ماه برای آموزش به کشور امارات اعزام شدم که بعد از آن مقاله نویسی و ابداع روش های بهتر برای کشور دغدغه ی کاری من شد که با الهام از شرکت های مشابه به مرور دستور العمل ها را تصحیح و روش هایی را پیاده کردم که خوشبختانه نتیجه مثبتی را به دنبال داشت.

بهمن نژاد در خصوص میزان تولید ماهانه آلومینیوم گفت: ابتدای بهمن ماه سال گذشته کارخونه با 108 دیگ فعال در ماه 4 هزار و 200 تن تولید داشته است که از این مقدار 63 درصد آن آلویمینیوم با خلوص بالا بوده اما با ورود گروه مپنا و تامین نیازهای خط تولید در حال حاضر با 205 دیگ فعال، تولید به 8 هزار و 450 تن با 100 درصد خلوص بالا رسیده است.

فناور برتر با بیان اینکه این مقدار نشان می دهد که از سال گذشته تاکنون تولید تقریبا دو برابر شده است، عنوان کرد: در حال راه اندازی مابقی دیگ های خاموش بخش تولید هستیم و هدف ما این است که تا آخر سال جاری تولید را به 15 هزار تن در ماه برسانیم.

وی در مورد تحریم های که به این حوزه تحمیل شده، گفت: تحریم ها صنعت آلومینیوم ایران را مورد هدف قرار داده، در تاریخ 25 آذرماه امسال آمریکا   cpcیکی از مواد اولیه تولید آلومینیوم و فولاد را تحریم کرده و با توجه به اینکه نقل و انتقالات پول برای خرید مواد اولیه هم به سختی انجام می شود، در حال حاضر برای تهیه مواد اولیه با مسائلی دست و پنجه نرم می کنیم.

مدیر تولید شرکت آلومینیوم المهدی با بیان اینکه درخواست ما از متولیان و مسئولان این است که اقدامات لازم جهت تامین مواد اولیه را انجام دهند تا چرخ تولید ادامه دار بچرخد، افزود: به جز قیرقطران که اصفهان و مقداری آلومینا (Al2O3) که خراسان شمالی تولید می کند، تمام مواد تولید آلومینیوم کشور از کشورهای دیگر تهیه می شود.

بهمن نژاد در پایان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 600 نفر در خط تولید شرکت آلومینیوم المهدی بندرعباس مشغول به کار هستند، اظهار کرد: ایران چهار کارخونه تولید آلومینیوم دارد که در شهر های بندرعباس، اراک، لامرد و جاجرم خراسان شمالی در حال فعالیت هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها