کلنگ احداث مدرسه ۳ کلاسه پی‌پشت قشم به زمین زده شد



به گزارش صبح ساحل، کلنگ احداث مدرسه متوسطه دخترانه روستای پی‌پشت جزیره قشم صبح امروز به‌منظور تسهیل آموزش 30 محصل این روستا و جلوگیری از ترک تحصیل سایر دانش‌آموزان به زمین زده شد.

این مدرسه با مشارکت 50 درصدی یک بانوی خیر با 168 مترمربع زیربنا شامل احداث ساختمان آموزشی، دیوار، محوطه و سپتیک آبخوری با اعتباری حدود 8 میلیارد و 500 میلیون ریال تا مهرماه 1399 به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار قشم در این آئین اظهار داشت: در ادامه نهضت مدرسه‌سازی و تکمیل زیرساخت‌های آموزشی شهرستان، مدرسه دخترانه متوسطه اول در روستای پی‌پشت احداث می‌شود.

علیرضا نصری افزود: با احداث آموزشگاه سه کلاسه دخترانه در روستای پی‌پشت فرآیند تحصیل بیش از 30 دانش‌آموز دختر که برای ادامه تحصیل در مقطع متوسطه ناچار به حضور در روستای کووه‌ای و شهر درگهان بودند تسهیل می‌شود.

وی با بیان اینکه این تعداد دانش‌آموز جدای از دخترانی هستند که به علت نبود مدرسه مجبور به ترک تحصیل شده‌‍‌اند، گفت: از معتمدین و متنفذین محلی می‌خواهیم برای تکمیل فضاهای آموزشی به کمک آموزش و پرورش بشتابند.

فرماندار قشم با اشاره به آمار نزدیک به 200 دانش‌آموز دختر محصل در مقطع ابتدایی روستای پی‌پشت، تصریح کرد: فراهم ساختن زمینه آموزش مناسب همه دانش‌آموزان فارغ از جنسیت و بهبود فضا و امکانات با همکاری خیرین نیک‌اندیش قابل دست‌یابی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها