عدنان موسی‌پور، رئیس اتاق مشترک ایران و قطر:

در تجارت با قطر به اهداف صادراتی سال گذشته هم نمی‌رسیم



رئیس اتاق مشترک ایران و قطر با بیان اینکه صادرکنندگان با مشکلات و تحریم‌های درون مرزی مواجهند گفت: متاسفانه در دو سال گذشته هیج تصمیم تشویقی در حوزه صادرات اتخاذ نشده است.

به گزارش صبح ساحل، عدنان موسی‌پور، رئیس اتاق مشترک ایران و قطر گفت: شکی نیست که تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین دو کشور ایران و قطر به دلایل مختلف از جمله پتانسیل‌های قابل توجه صادراتی این کشور باید گسترش یابد. 

رئیس اتاق مشترک ایران و قطر با بیان اینکه رابطه اقتصادی ایران و قطر بعد از تحریم‌های قطر گسترش یافت، بیان داشت: اما در حال حاضر روابط تجاری بین دو کشور متاثر از تحریم‌های  آمریکا است. 

وی افزود: متاسفانه یک صادرکننده قبل از آغاز فعالیت صادراتی خود در کشورهای هدف باید مشکلات درون مرزی و تحریم‌های درون‌مرزی را حل کند و تعداد این مشکلات داخلی به اندازه‌ای زیاد است که به جای اینکه صادرکننده به موضوع توسعه بازارهای صادراتی و رقابت‌ با قدرت‌های منطقه و فتح بازارهای جدید و تعاملات بین‌المللی تمرکز کند مجبور به تمرکز برای حل مشکلات داخلی است. 

 

         

در تجارت با قطر به اهداف صادراتی سال گذشته هم نمی‌رسیم

           

موسی‌پور با اشاره به صدور بخشنامه‌ها در یکی دو سال اخیر گفت: به جرات می‌توان گفت که هیچ تصمیم تشویقی در حوزه صادرات اتخاذ نشده است. 

وی گفت:  متاسفانه بخشنامه  و تصمیمات داخلی بیشتر منجر به کند شدن پروسه صادرات می‌شود در حالی که یک صادرکننده انتظار حل مشکلات  مختلف در حوزه‌های کشتیرانی، گمرک و غیره را از دولت دارد. 

رئیس اتاق مشترک ایران و قطر بیان داشت: بعید می‌دانم که در تجارت با قطر حتی به اهداف صادراتی سال گذشته هم دست یابیم.

منبع: نود اقتصادی

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها