مطالعات علمی در مکران ضریب اطمینان سرمایه‌گذاری را افزایش می‌ دهد



به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی شب سه‌شنبه در آئین افتتاح بزرگترین طرح تحقیقاتی و عملیاتی بین‌المللی مطالعات زیرساخت مکران دریای عمان که با حضور مدیرگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، محققین روسی و آلمانی در دانشگاه هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: آمریکا به دستور شخص رئیس‌جمهور آمریکا دست به یک اقدام تروریستی زد و ملت مقاومت نیز با حضور خود در مراسم تشییع شهدا موج جدیدی از نفرت را در جهان ایجاد کردند.

وی عنوان کرد: با توجه به سابقه زلزله و سونامی که در سواحل مکران وجود دارد انجام دقیق چنین مطالعات زمین‌شناسی و لرزه شناسی بسیار ضروری است تا سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از یک ضریب اطمینان قابل قبولی برخوردار باشد.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: تجهیزاتی در حال حاضر وارد ایران شده است و کار خود را به زودی آغاز می‌کنند. بنده این اقدام را برای استان یک اقدام بسیار مهم می‌دانم و دستگاه‌های اجرایی استان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان در راستای کمک به سرانجام این پروژه کمک کنند.

همتی خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم که موانع سر راه انجام این مطالعات را برداریم.

وی اذعان کرد: باید به دنبال این باشیم که یک محوریت و تمرکزی در زمینه انجام مطالعات لرزه‌شناسی با مرکزیت هسته پژوهشی سونامی و زمین لرزه دانشگاه هرمزگان میان دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها