درگیری لفظی در مدرسه پسرانه ای در بندرعباس منجر به قتل شد:

رد خون در آزمایشگاه فیزیک و شیمی، قاتل پس از 22 سال از زندان آزاد شد



مرد64ساله پس از 22 سال و نیم  تحمل در زندان بندرعباس مدتی قبل  آزاد شد. وی به جرم قتل همکارش در سال 76 به قصاص محکوم شده بود.
اردیبهشت ماه بود و نزدیک امتحانات پایان سال. دانش آموزان در کلاس مشغول آموختن و معلمان در حال تدریس. حدود ساعت 9 صبح بود، پنجره اتاق باز بود و باد خنکی در حال وزیدن. حیاط مدرسه پر از صدای هیجان، شوق  و خنده پسران در زنگ ورزش، دقایقی به زنگ تفریح نمانده بود که دبیر  ادبیات نگاهی به عقربه های ساعت مچی اش انداخت و مشغول توضیح دادن آغاز فصل بعدی کتاب در هفته دیگر... ناگهان صدای داد و فریاد ، حواس ها را به بیرون از کلاس پرتاب کرد...

رد خون در راه پله ها

به سرعت  از کلاسها بیرون آمدند اما چشمانشان به قطره های خون افتاد که از راه پله های طبقه بالا به پایین ریخته بود و همچنین آقا معلم چاقو به دست ،که از مدرسه بیرون رفت...
این پازلها حکایت از اتفاق ناگوارو وحشتناکی داشت ، رد خون به آزمایشگاه شیمی و فیزیک در طبقه دوم گره می خورد، کادر مدرسه مانع از  ورود  دانش آموزان به آزمایشگاه بودند و دقایقی بعد پلیس و اورژانس وارد صحنه شدند...

اعتراف و قصاص

پرونده قتل دبیر شیمی و فیزیک بر روی میز قاضی دادگستری استان هرمزگان  قرار گرفت و معلم44 ساله در 24 اردیبهشت ماه 76 به جرم قتل همکارش وارد بازداشتگاه بندرعباس شد. وی در بازجویی ها به  جرم خود اعتراف کرد که بر سر مسئله جزیی پس از درگیری لفظی در آزمایشگاه، با ضربه چاقو وی را مجروح کرده  و انگیزه قتل  همکارش را نداشته است. قاتل به زندان بندرعباس رفت و  خانواده مقتول  در دادگاه تقاضای قصاص کردند.

پرداخت دیه توسط دادستان کل کشور

مجتبی قهرمانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان با اشاره به آزادی  این زندانی با مساعدت دادستان کل کشور در تامین دیه، در مورد جزییات این پرونده گفت: در اردیبهشت ماه سال 1376  فردی در جریان یک درگیری با همکارش او را با ضربه چاقو به قتل رساند و پس از دستگیری و رسیدگی قضایی محکوم به قصاص نفس شد.
وی با بیان اینکه  اولیای دم گذشت را منوط به دریافت دیه کرده بودند و قاتل نیز توانایی پرداخت دیه را نداشت، افزود: دادستان کل کشور در سفری که اخیرا به بندرعباس داشت در جریان موضوع قرار گرفت و بر اقدامات لازم برای پیگیری و فراهم کردن مقدمات آزادی این فرد تاکید و شخصاً نیز مبلغی را جهت تامین دیه پرداخت کرد.

 اعزام نماینده ستاد دیه به خراسان برای رضایت

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان بیان داشت: با اعزام نماینده ستاد دیه به استان خراسان جنوبی و شناسایی اولیای دم و مذاکره با آن‌ها و پادرمیانی معتمدین و جمع آوری مبلغی دیگر از خیرین، نهایتاً رضایت دختر و همسر مقتول اخذ و زندانی پس از بیست و دو سال و نیم تحمل زندان، آزاد شد.وی خاطرنشان کرد: آزادی زندانیان نیازمند و افرادی که به لحاظ مشکلات مالی و اقتصادی در زندان مانده‌اند قطعاً دارای اجر فراوان اخروی است و موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
گفتنی است: این مرد 64ساله پس از آزاد شدن از زندان، راهی  خانه سالمندان شد.
غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها