تصمیم AFC اهانت به ایران است/در حوزه داخلی فدراسیون فوتبال با یک آشفتگی مواجه هستیم



عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم AFC تنها بحث محرومیت از میزبانی یک مسابقه ورزشی نیست بلکه اهانت به کشور بزرگ ایران محسوب می‌شود.

احمد مرادی در خصوص نشست اضطراری فراکسیون ورزش و جوانان در خصوص محرومیت تیم‌های باشگاهی ایران از حق میزبانی خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، افزود:  هرگونه دخالت سیاسی در ورزش ممنوع است و کنفدراسیون فوتبال آسیا با این تصمیمش مرتکب یک تخلف بزرگ‌شده است که پیگیری حقوقی آن می‌تواند از طریق دستگاه‌های رسمی کشورمان به فیفا و سایر مراجع بین‌المللی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه با وجود بهره‌مندی از کرسی‌های مهمی در کنفدراسیون فوتبال آسیا، همواره در قبال تصمیمات AFC که عمدتاً با فشار و نفوذ سعودی‌ها بوده است، موضعی منفعلانه داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: متأسفانه ما در حوزه داخلی در فدراسیون فوتبال با یک آشفتگی مواجه هستیم و نبود مدیریت در فدراسیون فوتبال به گستاخ شدن AFC و نفوذ کشورهای عربی در آن تأثیرگذار است.

مرادی با اشاره به اینکه انتظار داریم نماینده ایران در AFC آقای تاج از ظرفیت خود استفاده کند و جلوی این تصمیم سیاسی را بگیرد، اظهار کرد: تصمیم ما باید به نحوی باشد که امنیت در داخل ایران به گوش جهانیان برسد.

وی ادامه داد: اگر امروز در مواجهه با تصمیم سیاسی AFC عقب‌نشینی کنیم و ایستادگی نداشته باشیم، محرومیت در مرحله بعد نصیب تیم‌های ملی ما خواهد شد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خاطرنشان کرد: این اقدام توهین‌آمیز باید در دستگاه‌های مختلف در یک فضای عقلانی پیگیری شود و انتظار داریم فقط تصمیمات به اقدامات سلبی و عدم حضور در مسابقات محدود نشود، بلکه افکار عمومی انتظار دارد که اقدامات ایجابی مناسب نیز در این راستا صورت گیرد.

مرادی اضافه کرد: تصمیم AFC تنها بحث محرومیت از میزبانی یک مسابقه ورزشی نیست بلکه اهانت به کشور بزرگ ایران محسوب می‌شود.

وی آسمان ایران را یکی از امن‌ترین آسمان‌های جهان برای پرواز دانست و عنوان کرد: همه‌روزه پروازهای خارجی و داخلی بسیاری در آسمان ایران بدون هیچ‌گونه مشکلی صورت می‌گیرد پس تصمیم گرفته‌شده در AFC کاملاً سیاسی و تنها به‌واسطه اهداف مغرضانه است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان مردم در مجلس و رسانه‌های کشور نیز همگی تصمیم واحد و یک‌صدا در قبال این تصمیم ناعادلانه AFC اتخاذ کردند و خواستار حفظ حیثیت، غرور و عزت مردم و نظامی جمهوری اسلامی شدند.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها