صاحبان زمین با تلاش شورای حل اختلاف کرمون، به حقشان رسیدند

معامله صوری که 4 میلیارد آب خورد



ماجرای این زمین بر می گردد به سالیان گذشته که پدر خانواده دارای 16 هکتار زمین کشاورزی بوده است و سند 13 هکتار به نام خود داشت وسند 3 هکتار دیگر به دلایلی ، صوری به نام یکی از آشناییانش زد.

پس از مدتها ، زمین بین وارث تقسیم شد و آنها از فردی که 3 هکتار دیگر به نامش زده شده بود خواستند زمین را پس دهد و سند را به نام واراث بزند ولی وی ادعا کرد که این 3 هکتار به نامش است و صاحب زمین است...

محمد آرمین رییس شورای حل اختلاف کرمون بخش تخت استان هرمزگان در این باره گفت: اختلاف بین این دو خانواده سالها طول کشید که حتی منجر به درگیری لفظی و فیزیکی شده است. وی ادامه داد: سال 97 پس از تشدید اختلافات و دعوت از صاحبان زمین ، در پی صلح و سازش در میان آنها شدیم.

آرمین ادامه داد: پس از شنیدن دعواهای دو طرف پرونده ، حق را به وراث دادیم که شرعا و قانوعا آنها صاحبان زمین هستند ، اما آن فرد رضایت به سند زدن زمین به آنها نبود و پس از صحبتهای فراوان، نشست و برخواست ریش سفیدان ، بنا بر این شد که زمین قیمت گذاری شود و وی در قبال مقداری از قیمت زمین، سند را به صاحبان آن انتقال دهد.

رییس شورای حل اختلاف کرمون ،قیمت زمین را حدود 10 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت:آن فرد مبلغ 7 میلیارد ریال را برای رضایت و انتقال سند درخواست کرد که پس از رایزنی و صحبتهای اطرافیان، به 4 میلیارد ریال در دو فقره چک رضایت داد. بدین ترتیب پس از دوماه مبلغ مورد نظر به صورت نقدی به حساب فرد ریخته و سند به اسم صاحبان زمین زده شد.

امتناع خریدار زمین از پرداخت پول آرمین از حل اختلاف بین فروشنده و خریدار زمین حدود 8 هکتاری در کرمون نیز گفت: مرد حدود 50 ساله، 3 سال قبل زمینش را طی یک فقره چک به مبلغ 3 میلیاردو 500 میلیون ریال به فردی فروخته بود که پس از پایان فصل کشاورزی ، به پولش برسد اما یک سال طول کشید و خبری از پول نبود.

وی افزود: فروشنده به هر دری زد نتوانست که پولش را از خریدار بگیرد و مرد خریدار با ادعا اینکه از این زمین سودی نداشته است از پرداخت مبلغ مورد نظر امتناع می کرد.

آرمین با بیان اینکه پس از اینکه پرونده به شورای حل اختلاف آمد در صدد حل این ماجرا شدیم و پس از تلاش ، خریدار را راضی کردیم پول این مرد کشاورز را پس بدهد افزود: موفق شدیم در زمان کوتاه این پرونده را به سرانجام برسانیم و خریدار 3 میلیارد ریال به عنوان اصل پول و600 میلیون تومان بابت تاخیر به فروشنده زمین پرداخت کرد.

ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه مظفر حمزهئی معاون قضایی و رییس شوراهای حل اختلاف هرمزگان، با تا کید بر تلاش های این نهاد به منظور ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه خاطرنشان کرد: ایجاد صلح و سازش در این دو پرونده از جمله مهمترین دستاوردهای شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان است. حمزهئی تصریح کرد: امروز جایگاه شوراهای حل اختلاف در جامعه و در بین مردم به خوبی تبیین شده و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال پروندههای بیشتری را به سازش برسانیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها