در نشست مدیران دفاتر هواپیمایی استان، سرمایه گذار و نماینده ایران ایر در بندرعباس مطر ح شد:

افتتاح خط هوایی بندرعباس - دوحه به زودی


نویسنده: سامیه طهورنیان

نشست مدیران دفاتر هواپیمایی استان با سرمایه گذار و نماینده ایران ایر در بندرعباس برگزار شد. در راستای توسعه پروازهای بین‌المللی، پرواز بندرعباس - دوحه قطر در 6 فوریه یعنی 17 بهمن ماه سال جاری در بندرعباس افتتاح خواهد شد که استاندارد های منطقه ای فرودگاه بندرعباس را بالا خواهد برد. در صورت اسقبال از این خط هوایی، دو خط دیگر پرواز بین المللی نیز در بندرعباس افتتاح خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل،نماینده ایران ایر در بندرعباس در این جلسه با بیان اینکه این خطوط هوایی در گذشته بوده ولی به صورت دائم صورت نمی‌گرفته است گفت: هدف ما برای توسعه این خطوط موقتی نبوده است و برنامه‌های بلند مدتی داریم که با تمام سختی و زحماتی که شبانه روز پای آن گذاشته‌ایم به ثمر بنشیند. امیدواریم این پرواز پا بر جا بماند و در دوره کوتاه مدت به سود دهی برسد تا هم از لحاظ مالی برای چارتر کننده و هم برای سرمایه گذار سود منطقی داشته باشد.


مهدی مجیدی اضافه کرد: آژانس های فعال در بندرعباس می‌توانند از سرویس‌های ویژه این پرواز استفاده کنند و در آینده نیز برنامه‌هایی برای راه اندازی سومین پرواز بین المللی خود داریم. چارتر کننده و سرمایه گذار اصلی این پروژه آقای محترمی هستند که دو سال به طور مداوم پیگیر این پرواز و اجرایی شدن این خطوط بود. نماینده ایران ایر در بندرعباس افزود : امیدواریم پرواز شارجه و مسقط هم انجام شود که از دو بعد می‌توان آن را مهم دانست اول آنکه هاب فرودگاهی بندرعباس را قوی‌تر میکند و دوم اینکه برای تجارت و شهروندان هرمزگان یک رکن اساسی محسوب می‌شود. حال که یک فرصت استثایی برای مردم منطقه جنوب کشور و بلاخص هرمزگان اتفاق افتاده است، شهورندان نیز حمایت‌های لازم را انجام دهند تا هم بخش اجرایی و هم سرمایه گذاران دلسرد نشود.

 

      افتتاح خط هوایی بندرعباس - دوحه به زودی

    
وی تصریح کرد: برقراری پروازهای خارجی هم برای مردم همان شهرو همان برای تجار منطقه یک نقطه عطف است و ممکن است سال دیگر نه من نماینده ایران ایر و نه سرمایه گذار آقای محترمی در این شهر باشیم پس این مزیت و این پرواز قطعاً همیشه هست و برای مردم استان هرمزگان و دفاتر فعال هواپیمایی باقی می‌ماند.این مقام مسوول  در ادامه اظهار کرد: دلم می‌خواهد مردم ارزش کاری که ایران ایر برای این شهر انجام داده است را بدانند.


وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهرها فقط برای نشست پروازهای ایران ایر سوله‌های بزرگی احداث کرده‌اند، گفت: امروز ما در بندرعباس علاوه بر افتتاح خطوط پروازهای بین المللی شاهد افتتاح کترینگ غذایی هما هستیم که این یک برتری فرودگاه بندرعباس نسبت به دیگر فرودگاه‌ها است .
مجیدی افزود: بندرعباس سومین شهر کشور است که ما در آن کترینگ هواپیمایی در آن برقرار کرده‌ایم  یکی از ویژگی‌های مهم و متمایز کیترینگ «هما» در مقایسه با سایر کیترینگ های فعال در منطقه خاورمیانه همانا استفاده از مواد اولیه تازه و با کیفیت است این کترینگ در استاندارد بین المللی فعال است و در توسعه فرودگاه بندرعباس می‌تواند بسیار موثر باشد.


وی با اشاره به اینکه منفعت تمامی این پروژه به مردم شریف هرمزگان می‌رسد،  عنوان کرد: بندرعباس پتانسیل‌های بلقوه ای دارد که کمتر شهری آن را دارد و می‌تواند در زمینه توسعه پروازهای بین المللی قوی ظاهر بشود.نماینده ایران ایر در بندرعباس تصریح کرد: پرواز بندرعباس - دوحه برای اولین در تاریخ 6 فوریه یعنی 17 بهمن 98 به مقصد دوحه راه اندازی می‌شود. در ادامه حمیدرضا محترمی سرمایه گذار اصلی این پروژه عنوان کرد : نزدیک به دوسال که  شخصاً درگیر و پیگیر تمامی امورات این خط هوایی هستم مزایای اصلی این خط هوایی تماماً شامل مردم هرمزگان خواهد شد که بخواهند علاوه بر دیدن جاذبه‌های گردشگری قطر و بندر دوحه، به فکر تجارت با این کشور باشند این پرواز با نازل‌ترین قیمت ممکن انجام خواهد شد تا دیگر شهرها هم ترغیب به استفاده از این خط هوایی بشنود و هزینه زیاد پرواز تهران به دوحه را نداشته باشند.

  

   افتتاح خط هوایی بندرعباس - دوحه به زودی

   
وی با بیان اینکه ویزای امارات بعد از سالها، چندین روز پس از درخواست صادر می‌گردد گفت: ما برای تسریع سفر و همچنین بالابردن خدمات خود، ویزای فرودگاهی را به این خط هوایی اضافه کردیم. یعنی مردم هرمزگان و منطقه جنوب کشور می‌توانند هر زمان که اراده کنند در فرودگاه دوحه ویزای خود را دریافت و به قطر سفر کنند. محترمی با اشاره به اینکه همزمان پروازهای عسلویه ولامرد به دوحه نیز برگزار می‌شود، اضافه کرد:تورهای ویژه قطر نیز با نازل‌ترین قیمت و بهترین امکانات ارائه می‌شوند که می‌تواند مورد استقبال هم دفاتر هواپیمایی و هم مردم منطقه استان قرار بگیرد.


این نماینده سرمایه گذار تاکید کرد: هم چنین با آمدن هواپیماهای ATR جدید پسابرجامی به ناوگان هوایی خلیج‌فارس، محورهای هوایی بندرعباس به شهرهای دیگر کشور نوسازی شده است و اکنون با راه‌اندازی خط جدید هوایی بندرعباس به قطر یک فرصت استثنایی برای استان هرمزگان صورت گرفته که بخواهند زیر ساخت های لازم برای مشاغل درآمد زا در حوزه تجارت با قطر برای خود بوجود بیاورند.وی عنوان کرد: علاوه بر اینکه تجار می‌توانند به فکر تجارت با قطر باشند و به آنها محصول بفروشند، می توانند به آنها خدماتی ارائه کنند که برای هرمزگان و ایران ارزآور باشد .


حمید رضا محترمی نماینده سرمایه گذار این پروژه در پایان با اشاره به اینکه  بومگردی ها و مراکز گردشگری  می‌توانند به فکر جذب توریست قطری به سمت هرمزگان باشند، اضافه کرد: برای مثال در واقع این پرواز دریچه‌ای نو به روی شهر بندرعباس و مردم هرمزگان باز کرده است حال اگر فرصت را غنیمت بشمارند می توانند حداکثر استقاده را بکنند درغیر این صورت سرمایه گذار در صورت دریافت نکردن نتیجه منطقی به شهر دیگر و یا فرودگاه دیگر می رود و قطعا تا سالها سرمایه گذاری چنین ریسکی را در این حوزه در بندرعباس نخواهد کرد.

     افتتاح خط هوایی بندرعباس - دوحه به زودی

  


به گزارش صبح ساحل، در پایان مدیران دفاتر هواپیمایی فعال در بندرعباس با استقبال از این خط هوایی جدید در مسیر دوحه این اطمینان را دادند که قطعا این مسیر مورد استقبال مردم هرمزگان و فارس و سیستان و بلوچستان قرار خواهد گرفت و آمادگی خود را برای فروش بلیط و ارائه خدمات اعلام کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها