خدمه کشتی‌ها در مبادی ورودی به بندرهای هرمزگان تب‌سنجی می‌شوند



مدیرکل بنادر و دریا نوردی هرمزگان گفت: با توجه به حساسیت‌های ناشی از ویروس خطرناک کرونا، خدمه کشتی ها در مبادی ورودی به بندرهای این استان تب سنجی می شوند.

به گزارش صبح ساحل، الله مراد عفیفی پور  عصر سه شنبه در نشست مشترک با ناظر گمرکات هرمزگان گفت: به همین منظور یک تیم از دانشگاه علوم پزشکی و کارکنان بندرهای استان با تمام تجهیزات در بندرهای استان مستقر و اقدام های کنترلی نظیر تب سنجی اتباع کشورهای مختلف به صورت 24 ساعته طریق مرکز HSE ارزیابی و پایش می کنند.

وی ادامه داد: آموزش نکات بهداشتی در زمینه پیشگیری ویروس کرونا برای خدمه شناورها و کارکنان بنادر در محل، تهیه و توزیع بروشور آموزشی در زمینه پیشگیری ویروس کرونا، همچنین آزمایش و کنترل سلامت خدمه شناورهایی که مبدا حرکتشان کشورهای مبتلا به این ویروس بوده و حصول اطمینان از سلامت آنها از دیگر اقداماتی است که در کلیه بنادر استان در حال انجام است.

مدیرکل بنادر ودریا نوردی هرمزگان  اظهارداشت: با توجه به شیوع بیماری خطرناک و نوپدید کرونا و بروز این بیماری در برخی از کشورها و اهمیت بنادر جهت تردد بار و مسافر، همایش مقابله با این ویروس در بندر شهید رجایی برگزار شد.

عفیفی پور تصریح کرد: همایشی در راستای اجرای قوانین و مقررات بهداشتی بین المللی (IHR) و براساس دستور العمل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور آشنایی افراد در معرض خطر مبتلا به ویروس کرونا و با هدف رعایت موارد پیشگیرانه و کنترلی نیز در بندر شهید رجایی برگزار شد.

ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) میلادی در بازار غذاهای دریایی شهر ووهان واقع در استان هوبی چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروشند، آغاز شد. این ویروس اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه در چین به ۱۲ کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم سرایت کرده است.  

بر اساس آخرین آمار تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر در چین به این ویروس مبتلا شده اند و ۴۲۷ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند که دو نفر از فوتی ها خارج از چین و در کشورهای هنگ کنگ و فیلیپین بوده اند.

بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت تا کنون هیچ موردی از شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا در ایران مشاهده نشده و دوربین‌های حرارتی مستقر در مبادی ورودی کشور به طور مستمر مسافران را چک می کنند.

سازمان اورژانس کشور نیز امروز اعلام کرد که یک تیم ویژه اورژانس ۱۱۵ برای بازگشت ایرانیان ساکن در «ووهان چین» با یک پرواز اختصاصی برای بازگرداندن ایرانیان ساکن ووهان چین به این کشور اعزام شده و این افراد طبق پروتکل های بهداشتی به کشور منتقل و فرایندهای قرنطینه و سایر تدابیر در مورد آنها اجرا می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان اورژانس کشور، تیم عملیات ویژه اورژانس تهران در قالب پنج دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس عملیات انتقال این افراد را از فرودگاه به محل اسکان بر عهده دارد و آمبولانس های اورژانس به همراه تیم های پزشکی و متخصصان بهداشت محیط تا پایان شرایط قرنطینه در محل های اسکان حضور دارند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها