برداشت غیرمجاز فرزند از حساب بانکی مادر برای بازی «کلش»



پلیس هرمزگان عامل برداشت اینترنتی غیرمجاز برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی کلش از طریق کافه بازار را شناسایی کرد.

به گزارش صبح ساحل، نوجوانی به خاطر اعتیاد به بازی کلش آف کلنز اقدام به دریافت کد تأییدیه بر اساس سیم کارت مادرش و هم‌چنین خرید مستقیم بسته‌های مجازی الماس از طریق شناسه‌های کارت بانکی وی می‌کرده است.

رییس پلیس فتا استان هرمزگان روز دوشنبه در توضیح این پرونده گفت: با مراجعه خانمی متاهل و ارائه مرجوعه قضایی، پرونده اولیه تشکیل و برای پیگیری در اختیار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

علی اصغر افتخاری بیان داشت: در سه مرحله مبالغی از حساب کارت بانکی شاکیه برداشت می‌شود، بر اساس پرینت صورت حساب بانکی مشخص شد برداشت‌ها در قالب خریدهای اینترنتی از طریق شخص ناشناس صورت گرفته است.

وی ادامه داد: براساس گزارش‌های ارسالی و بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان این پلیس به معاون دادستان و اجرای دستورات قضایی، سرانجام جرم برای فرزند مذکر شاکیه محرز می‌شود و مادر این نوجوان ضمن انصراف قطعی از شکایت درخواست می‌کند که پرونده مختومه شود.

این مقام انتظامی بیان داشت: گرایش بیش از حد نوجوانان به بازی‌های استراتژی و آنلاین مانند بازی کلش آف کلنز باعث پیدایش هیجانات کاذب برای طی مراحل بالاتر از طریق خرید بسته‌های الماس مجازی می‌شود.

افتخاری گفت: برخی از این نوجوانان به صورت پنهانی از شناسه‌های کارت بانکی والدین برای واریز پول و دریافت این بسته‌ها بهره می‌گیرند که منجر به شکایت قضایی والدین بی خبر می‌شود.

وی توصیه کرد: والدین نسبت به این موضوع اقدامات نظارتی و مراقبتی کافی داشته باشند تا این مشکلات در آینده گریبانگیر آنها نشود.

این مقام انتظامی، آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی  رااز اولویت‌های پلیس فتا اعلام کرد و افزود: شهروندان به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری ، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند .

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها