43 کاندید هرمزگانی در جلسات پرسش و پاسخ دانشجویان شرکت نکردند



در دوره یازدهم انتخابات مجلس برگزاری شوهای انتخاباتی با حضور خوانندگان مطرح جوان پسند دیگر رنگ و بوی پاسخگویی به افکار عمومی و بیان دیدگاه ها و برنامه ها ندارد.

به گزارش صبح ساحل، انتخابات با هدف انتخاب افراد برتر و شایسته با افکار متفاوت در جهت آبادانی و توسعه کشور انجام می‌شود. در این بین افرادی که مورد تأیید شورای نگهبان و سایر نهادهای نظارتی هستند بعد از دریافت مجوزهای حضور در انتخابات به میان مردم می آیند و از برنامه‌ها و افکار خود سخن می‌گویند تا مردم یک جامعه با انتخاب فرد اصلح بهترین را راهی کرسی‌های مجلس، شوراهای شهر و روستا و یا بهارستان کنند.

در دوره یازدهم انتخابات مجلس اما تبلیغات انتخاباتی کاندیداها با رویکرد و تغییر کاملاً محسوسی انجام می‌گیرد. در حوزه انتخابیه بندرعباس، قشم، بندرخمیر، حاجی آباد و ابوموسی، کاندیداها به خصوص در شهر بندرعباس کنسرت‌های تبلیغاتی را با استفاده از خوانندگان مطرح جوان پسند کشور را جایگزین پاسخگویی به مردم کرده اند.

بندهادر کنار حضور خواننده‌های مطرح، فستیوال‌های انتخاباتی در شهر بندرعباس را دگرگون کرده است و کاندیداها با طرح خوانندگان سعی در جلب احساسات مردم به جای اغنای افکار منطقی کرده اند و سعی دارند در این عرصه از هم پیشی بگیرند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس در شهر بندرعباس بیشتر به رقابت بهتر برگزار کردن کنسرت‌ها و آوردن خوانندگان اسم و رسم دار تر نسبت به هم کرده اند و ناگفته پیداست که شرکت‌های تبلیغاتی و برگزاری جشن‌ها و کنسرت‌ها بیشترین سود را از این رقابت انتخاباتی میان کاندیداها می‌برند. حضور یک یا دو شرکت تبلیغاتی با افرادی که خوشنامی زیادی در سطح جامعه ندارند نشان کسب سهم بیشتر از هزینه کرد رقابتی کاندیداها در زمان قانونی تبلیغات دارند.

تبلیغات انتخاباتی دکانی را برای برخی افراد سودجو باز کرده است. در این میان انتخاب مشاوران تبلیغاتی نامناسب توسط کاندیداها باعث شد تا رویکرد نامناسبی در معرفی کاندیداها شکل بگیرد و یک سنگ بنای اشتباه در این دوره از انتخابات و تبلیغات گذاشته شود.

در کنار این فستیوال‌های تبلیغاتی که دیگر معنای انتخاب فرد اصلح ندارد، پوسترهای تبلیغاتی و بنرهای رنگانگ هم در کنار تصاویر و تخریب‌های فضای مجازی خودنمایی می‌کند، آنچه در این بین کمتر یا اصلاً دیده نشده است دیدگاه‌ها و نظرات کاندیداها در مورد شرایط کنونی جامعه است.

شرکت‌های فیلم سازی هم با ساخت فیلم‌های تبلیغاتی و میکس برخی از سخنرانی‌های کاندیداها نقش آفرینان تبلیغات انتخاباتی را برای کاندیداهای مجلس یازدهم دارند. با طرح سکانس‌ها و نماهای احساسی که بیشتر جنبه‌های هنری دارد تا جنبه‌های محتوایی به جای طرح دغدغه‌های مردم و پاسخگویی کاندیداها سعی در تحریک احساسات مردم دارند.

عدم توجه کاندیداها و نمایندگان فعلی مجلس که مجدداً برای باقی ماندن بر کرسی مجلس تلاش می‌کنند به افکار جامعه و خواسته‌های مردم است. در فراخوان‌هایی که انجمن‌های دانشجویی برای دعوت از کاندیداها جهت شرکت در دانشگاه‌ها رو داده بودن جالب توجه بود که به غیر از ۴ الی ۵ کاندیداها که حاضر به حضور در محیط دانشگاه شده بودند مابقی ۴۳ کاندیدای تأیید صلاحیت شده حتی پاسخ پیام‌ها و دعوت نامه‌های تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی را هم ندادند.

منبع:مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها