مدیرکل سیاسی استانداری:

کارگران معترض شهرداری یک حقوق از چهار حقوق معوق خود را دریافت کردند



صبح امروز تعداد زیادی از کارگران شهرداری بندرعباس در اعتراض به حقوق معوقه خود در محل استانداری به نشانه اعتراض جمع شدند.

به گزارش صبح ساحل، احمد نفیسی مدیرکل سیاسی استانداری در خصوص این اتفاق گفت: کارگران شهرداری به علت تعویق در پرداخت حقوق ماهیانه خود تجمع کرده اند، این عدم پرداخت به سه تا چهار ماه گذشته مربوط می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه صحبتی که از ناحیه اداره کل سیاسی با مسئولین مربوطه در شهرداری انجام شد طی یک تا دو ساعت گذشته یک حقوق به کارگران پرداخت شده است، افزود: پیشنهاد ما به دست اندرکاران معوقات این بوده که حقوق دیگری در یک فرصت مناسب یک هفته تا دو هفته دیگر به آنها پرداخت شود تا زمانی که پاکات مربوط به مناقصه بررسی شود.

نفیسی افزود: گفته شده پیمانکاری که الان هست کارش تمام شده و از پیمانکاران جدید دعوت شده است در روز چهارم اسفند ماه این پاکات گشوده می شود و پیمانکار جدیدی مشخص خواهد شد، طبق روال قانونی کار زمانی که شهرداری پیمانکار جدیدی گرفت باید با پیمانکار قبلی تسویه حساب کامل کند یعنی اگر معوقاتی کارگران دارند در آن ساعت و آن تاریخ متعهد می شود دستگاه اصلی(شهرداری) که این را تسویه کند، فعلا یک ماه از حقوقشان را پرداخت کردند.

آیا باید زمان اعتراض کارکنان، کمیسیون کارگری زیرمجموعه معاونت سیاسی چرا رسیدگی نمی کند؟

کمیسیون کارگری در این خصوص جلسه گرفته و مسئولین ذی‌ربط را دعوت کرده است، مصوبه ی کمیسیون کارگری این بوده که معوقات حقوق کارگران باید کاسته شود، با توجه به مشکلاتی که در کشور است مصوبه این بوده که تعداد معوقات را از چهار ماه به دو ماه، یک ماه و در نهایت به صفر برسانیم و ما به عنوان مسئول این کمیسیون مرتب این موضوع را پیگیری میکنیم.

دیروز لیست کامل بنگاه های اقتصادی که معوقه در حقوق دارند را از اداره کار گرفتیم زیرا بخش اصلی سازمانی که با کارگران در ارتباط است مربوط به آنها است و تلاش ما بر این است که این موضوع  به جایی نرسد که بخواهیم به این شکل احقاق حق کنیم باید قبل از اینکه به اینجا برسیم مسائل حل شود تمام تلاش و سعی کمیسیون همین بوده و از این به بعد هم همین خواهد بود.

حقوق کارگران در چه تاریخی کامل تسویه می شود؟

چون دستگاه پرداخت کننده شهرداری است ما توصیه ما این هست که هرچه سریع تر این پرداخت شود.

 

منتشر شده: 1
گمنام
۳۰ بهمن ۱۳۹۸
پس کی از عاشوری حمایت بکنه
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها