برگزاری کلاس تقویتی برای دانش آموزان سیل زده جاسک



تعدادی از معلمان آموزش وپرورش ناحیه یک بندرعباس اقدام به تهیه کتاب های کمک آموزشی و برگزاری کلاس های تقویتی برای دانش آموزان مناطق سیل زده بخش گابریک و لیردف شهرستان جاسک کردند.

به گزارش صبح ساحل، مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان روز پنجشنبه دراین باره گفت: کلاس های تقویتی و آموزشی براساس اعلام نیاز آموزش وپرورش جاسک، در روزهای های استراحت معلمان ناحیه یک بندرعباس  در مدارس سیل زده گابریک و لیردف انجام می شود.
وی بیان داشت: همچنین این معلمان اقدام به تهیه تعدادی کتاب های کمک آموزشی و نوشت افزار برای دانش آموزان مناطق سیل زده جاسک کردند که با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد بحران هرمزگان، این اقلام ارسال شد.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: این معلمان همچنین در راستای مسوولیت اجتماعی خود و با صرفه جویی بخشی از هزینه ها اقدام به خریداری  ۱۰مخزن آب وارسال به مدارس سیل زده روستاهای جاسک کردند.
 دادی زاده اضافه کرد: اختصاص بخشی از هزینه های فرهنگیان به کار خیرخواهانه و کمک به روند رفاهی و آموزشی دانش آموزان مناطق کم برخوردار نشانگر آن است که این قشر علاوه بر مسوولیت انسانی و اجتماعی خود در قبال ملت، مسوولیت هدایتگری و الگویی خویش را به خوبی به منصه ظهور رساندند.

۵۳ مدرسه در شهرستان جاسک درسیل چند روز اخیر آسیب جدی دیده است نزدیک به ۲ هزار دانش آموز مناطق سیل زده جاسک به خاطر ورود آب و گِل به منازل آن‌ها، کتاب و نوشت افزار خود را از دست داده اند. 
 در این سیل همچنین خسارت‌هایی به تجهیزات و وسایل آموزشی مدرسه‌های جاسک وارد شده ، آب شرب و برق برخی از مدرسه‌های جاسک نیز قطع شده و بسیاری از مدرسه‌ها را آب فرا گرفته است. 
حدود ۱۶ هزار دانش آموز در نزدیک به ۳۵۰ مدرسه در شهرستان جاسک مشغول به تحصیل هستند.
از نخستین ساعت‌های بامداد جمعه ۲۰ دیماه بارش شدید باران در استان‌های جنوبی همچون هرمزگان آغازشد که موجب آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌های فصلی، تعطیلی بنادر و مسدود شدن برخی محورهای مواصلاتی استان شد و خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌ها در زمینه راه، پل، کشاورزی، امور شهری و ابنیه ها وارد کرد.
شهرستان جاسک با ۶۰ هزار نفر جمعیت و ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در فاصله ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها