کرونا فروشگاه‌های انگلیس را خالی کرد



هم‌زمان با کاهش صادرات محصولات چینی بر اثر شیوع ویروس کرونا، بسیاری از فروشگاه‌ها و کارخانه‌های انگلیسی وابسته به محصولات این کشور، با خطر کمبود کالا و قفسه‌های خالی مواجه هستند.

به گزارش صبح ساحل، کارشناسان و تحلیل‌گران مسائل اقتصادی در انگلیس هشدار داده‌اند که با توقف تردد کشتی‌های باربری از چین به این کشور در هفته‌های آینده، اختلالات گسترده‌ای در زمینه توزیع کالا مشاهده می‌شود. 

در این میان فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگی مانند پرایمارک، هلفوردز، آی‌سوس و دی‌اف‌اس که عمده محصولات خود را در زمینه پوشاک، مبلمان و قطعات خودرو از چین وارد می‌کنند بیشتر از سایر فروشگاه‌ها صدمه خواهند دید. 

تایمز لندن گزارش داد غول‌های خودروسازی مانند جگوار لندرور، مجبور بودند تا در هفته‌های گذشته قطعات مورد نیاز خود را با چمدان از چین خارج کنند. با این حال پیش بینی می‌شود که این قطعات تا دو هفته دیگر به پایان برسد.

شرکت جی‌سی‌بی نیز که زمینهٔ تجهیزات ساخت‌وساز، ماشین‌آلات کشاورزی، زباله‌بردار و تجهیزات تخریب خدمات ارائه می دهد، به دلیل مشکلات ناشی از تامین قطعات یدکی، تولیدات خود را در ۱۱ کارخانه این شرکت به میزان چشم گیری کاهش داده است.  

درحالی که بسیاری از کارخانه‌های چینی عملا از کار افتاده‌اند، کشورهای اروپایی نگران هستند که مراودات تجاری آنها با چین دست کم یک پنجم کاهش پیدا کند.

ریچارد بالانتاین مدیر اجرایی بنادر انگلیس می گوید: اخباری که از بنادر چین به گوش می‌رسد حاکی از اختلافات گسترده در سه ماهه اول سال جاری (۲۰۱۰) است... این مساله می تواند در حوزه لوجستیک تاثیرات چشم گیری داشته باشد. 

همچنین گرگ لاولس از شرکت سرمایه گذاری شور کپیتال هشدار داد که کمبود کالا در انگلیس از چند هفته دیگر در قفسه‌ها مشاهده خواهد شد.

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، تاکنون بیش از ۷۵ هزار نفر در سراسر جهان مبتلا به کرونا شده‌اند که ۷۴ هزار و ۲۸۰ مورد آن در چین بوده است.

همچنین، تا به امروز دو هزار و ۱۲۰ نفر در سراسر جهان جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند که تنها ۵ مورد از آن مربوط به کشورهای غیر از چین است. 

وزارت امور خارجه انگلیس تاکنون حدود ۲۰۰ شهروند این کشور را با پرواز چارتر از چین بازگردانده است. 

فردا (جمعه) هم گروه دیگری از شهروندان انگلیسی مبتلا به کرونا در کشتی تفریحی «دیاماموند پرنسس» با پرواز چارتر به این کشور منتقل خواهند شد. آنها پس از ورود به خاک انگلیس بلافاصله به درمانگاه‌های اختصاصی تعبیه شده برای این منظور منتقل و قرنطینه خواهند شد. 

پلیس انگلیس هم از هفته گذشته به دستور دولت این کشور برای مهار و اعمال سیاست قرنطینه بیماران مبتلا به ویروس کرونا، به حالت آماده باش درآمده است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها