پیشگیری از شیوع کرونا در کیش؛

از ممنوعیت ورود خودرو تا توزیع رایگان مواد ضد عفونی



شورای سلامت کیش در ابلاغیه ای از توزیع رایگان ژل ضدعفونی، ممنوعیت ورود خودرو از بنادر چارک، لنگه و آفتاب به این جزیره. کاهش ساعات کاری بانوان شاغل، تمدید تعطیلی مراکز آموزشی،کنسرت ها و برنامه های جمعی باهدف پیشگیری از شیوع کرونا در این جزیره خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، سخنگوی شورای سلامت کیش روز پنجشنبه پس از پایان نشست این شورا در جمع خبرنگاران افزود: با تامین اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد کیش ژل ضدعفونی کننده ۳۰ میلی لیتری از شرکت تولید کننده خریداری و از روز دوشنبه توزیع آن در این جزیره توزیع می شود.

دکتر محمدرضا رضانیا اضافه کرد: کار توزیع ژل ضدعفونی در مبادی ورودی فرودگاه و بندرگاه و بین پرسنل خدماتی در جزیره کیش انجام می گیرد و در مرحله اول  این خدمات به  افرادی ارائه می شود که بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند.

وی افزود: همچنین براساس مصوبه این شورا، ساعت کاری زنان شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال کاهش یافته و از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ خواهد بود.

سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: براساس مصوبه این شورا پرسنل ادارات که مبتلا به بیماری دارای ریسک ابتلا به کرونا هستند، بیماران قلبی و ریوی، خاص، بیماران تنفسی مزمن، با ارائه گواهی پزشک و موافقت مدیران می توانند از یک هفته استراحت در منزل بدون احتساب و ثبت در مرخصی استفاده کنند.

به گفته این مسوول تعطیلی مهدهای کودک، مدارس، دانشگاهها، آموزشگاهها، اماکن خصوصی، مجتمع های تفریحی، جنگ ها و کنسرت ها و مراکز گردشگری از روز شنبه به مدت سه روز دیگر تمدید شده واداره استاندارد موظف شد فعالان واحدهای صنعتی را با سرکشی و حضور کارشناسان این اداره درخصوص ویروس کرونا آموزش دهند.

دکتر رضانیا خاطرنشان شد: ضدعفونی مدارس از روز شنبه با مشارکت شرکت عمران آب و خدمات  انجام خواهد شد و در پمپ بنزین ها نیز مردم برای سوختگیری نیاز به پیاده شدن از خودرو ندارند و کارکنان جایگاه ها موظف به انجام مراحل سوختگیری هستند.

وی درباره تغییرات انجام شده در بیمارستان کیش گفت: از روز شنبه کلینیک تنفسی بیمارستان جدا می شود و مراجعه کنندگان به صورت جداگانه دراین بخش خدمات دهی می شوند.

رضانیا همچنین از مرخص شدن دو بیمار تنفسی خبر داد و گفت: دو نفر از مراجعه کنندگان مشکوک به ویروس کرونا، پس از بهبودی از بیمارستان کیش مرخص شدند.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها