گپ و گفتی دوستانه با یکی از بزرگ‌ترین ایفلوئنسرهای اینستاگرامی هرمزگان

هشتگ مدیا با مدیای هرمزگان



کسب‌وکار در اینستاگرام امروزه به یک‌ ترند در میان تمام مشاغل تبدیل‌شده است. همین گوشی‌های هوشمند که دیگر می‌توان آن را در دست همه مشاهده کرد، برای خیلی‌ها چنان سودهای کلانی به همراه داشته‌است که هیچ‌وقت تصورش را هم نمی‌کردند. مخصوصاً جوان‌هایی که باکمی سرمایه و البته خلاقیت و درایت، خیلی زود توانسته‌اند سلیقه و نیاز کاربران را تشخیص دهند و در عرض کم‌تر از یک سال، از یک صفحه ساده اینستاگرامی تبدیل به یک اینفلوئنسر شوند.
شاید تا به امروز نام کمپین بزرگ «هشتگ مدیا» را شنیده باشید. کمپینی که به‌عنوان اولین استارتاپ اینستاگرامی در ایران ظهور کرده است. هشتگ مدیا با برگزاری انواع قرعه‌کشی و مسابقات اینستاگرامی توانسته به‌عنوان یک برند موفق شناخته شود. هشتگ مدیا با برگزاری این کمپین هوشمندانه چندین رکورد مهم را در اینستاگرام جابه‌جا و تبلیغات در این فضا را وارد سطحی جدید کرد؛ اما خبر بهتر که این کمپین به هرمزگان نیز آمده است؛ اما داستان این کمپین از چه قرار است و دقیقاً چه می‌کند؟ چه نفعی برای مارکتینگ امروز هرمزگان دارد؟

هشتک مدیا نو ظهور ولی محبوب
هشتگ مدیاMedia) #) یکی از استارت‌آپ‌های نوظهور که بنیان‌گذاران آن سینا فرحی و امیر تشکر هستند؛ این استارت‌آپ‌ توانسته در همین مدت کوتاه تأسیس هشتگ مدیا و با برگزاری کمپین‌ها و مسابقات هم در شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام جایگاه خوبی کسب کند و تحولی در بازار اینستاگرام ایران را ایجاد کند. شاید شما هم تا به امروز در این کمپین‌ها شرکت کرده باشید. در حال حاضر هشتگ مدیا -Media# در حال برگزاری چند کمپین مسابقه‌ای را با چهره‌های معروف سینما و تلویزیون و ورزشی و خوانندگان و کمپین‌ها معروف است. هشتگ مدیا به‌عنوان یک شرکت دیجیتال مارکتینگ معتبر که پیش‌تر اعتماد طیف گسترده‌ای از کاربران اینستاگرام را جلب کرده بود، در این کمپین از چهره‌های مطرح هم بهره‌گیری کرد تا راندمان کار بالا برود. حضور چهره‌هایی همچون رامبد جوان و بهنام تشکر و بسیاری از اینفلوئنسرهای محبوب اینستاگرام، این اطمینان خاطر را به کاربران شرکت‌کننده در این قرعه‌کشی داد که دروغی در کار نیست و در صورت برنده شدن، جایزه‌شان را دریافت خواهند کرد. صفحات شرکت‌کننده در این کمپین، درمجموع بیش از 13 میلیون افزایش فالوور را تجربه کردند. می‌توان گفت که چنین رقمی در سطح یک کمپین اینستاگرامی رکوردشکنی محسوب می‌شود و بی‌سابقه بوده است که شرکتی بتواند با تنها یک کمپین، این حجم از دنبال کننده را برای مشتریانش به ارمغان بیاورد. برخلاف مسابقات تلویزیونی که برندگان برای دریافت جایزه باید ماه‌ها منتظر طی شدن مراحل اداری باشند، برنده جایزه بزرگ 100 میلیون تومانی هشتگ مدیا تنها 12 ساعت بعدازاینکه نامش به‌عنوان برنده اعلام شد، جایزه‌اش را در بانک از سینا فرحی و امیر تشکر دریافت کرد. با نزدیک شدن به افتتاح هشتگ مدیا در هرمزگان، تصمیم گرفتیم با مدیر و نماینده هشتگ مدیا در هرمزگان یعنی یوسف قشمی گفتگویی داشته باشیم، در ادامه با ما باشید.

قبل از این‌که از کارتان را شروع کنید امکان دارد مقداری از آن دوره راجع به خودتان برایمان بگویید؟
من یوسف قشمی متولد و ساکن جزیره قشم هستم که در حال حاضر مدیر ۴۰ صفحه اینستاگرامی هرمزگانی و در کنار آن مدیر تبلیغات یک گروه تبلیغاتی بزرگ در حدود 100 تا صفحه اینستاگرامی هستم. به‌تازگی مشاور تبلیغات مجازی سه برند معتبر شده‌ام و اخیراً با تیم جدید خود به تولید محتوا و مدیریت و ساخت صفحات مجازی و وب‌سایت‌های فروشگاهی روی آورده‌ام. از دیگر کارهایی که انجام می‌دهم مدیریت در پخش آثار هنری برخی از خواننده هرمزگانی و برعهده داشتن سمت مدیر هنری دو خواننده محبوب استان است. از سال‌ها قبل که اینترنت دیال اپ وارد جزیره شد مثل بقیه دوستان از سر کنجکاوی وارد وب‌سایت‌ها می‌شدیم و این کنجکاوی‌ها رفته‌رفته تبدیل به علاقه در من شد که وبلاگ شخصی خودم را بسازم اما به تدریج با سایت‌ها و اپلیکیشن های شبکه‌های اجتماعی از قبیل فیس‌بوک و یاهو و ... آشنا شدم و در آنجا فعالیت می‌کردم در آذر ۹۳ صفحه یوسف قشمی را با همکاری دوستانم راه‌اندازی کردم که ابتدا هدفم سرگرمی و کسب اطلاعات بود.
برای ما بگویید چگونه تصمیم گرفتید به‌جای سرگرم شدن در فضاهای اجتماعی آنلاین، برای دیگران و خودتان یک کسب‌وکار مستقل در این حوزه را شروع کنید؟
خب ابتدا همه فعالیتمان به‌صورت سرگرمی بود و من شغلم راه و ساختمان بود در زمان‌های فراغت از اینستاگرام استفاده می‌کردم.
اما چون موسیقی رو دوست داشتم کانال و گروه تلگرامی راه‌اندازی کردم که کم‌کم دوستان زیادی برای همکاری با من اضافه شدند و به دلیل اینکه مجبور بودم دستمزد زحمات همکارانم را بدهم، مجبور شدم اوایل با تبلیغ شرکت‌ها و فروشگاه‌ها دستمزدها را بدهم. یک‌شب به این فکر افتادم که چرا صفحات اینستاگرامی متعددی را راه‌اندازی نکنم و در آنجا هم تبلیغات نکنم و ازآنجا شد که تصمیم گرفتم و کار را شروع کردم و خدا رو شکر راضی هستم. اما بعد از مدتی که شغل اصلی من با رکود مواجه شد و در پی آن بسیاری از شرکت‌های ساختمانی تعطیل شدند، ابتدا از روی ناچاری مجبور شدم فروشگاه اینترنتی را راه‌اندازی کنم که خدا را شکر چون مردم به بنده اعتماد داشتند توانستم درراه اندازی هرکدام از فروشگاه‌ها به موفقیت برسم و این فقط لطف خدا و اعتماد و اعتباری هست که مردم به هم دادند.

چگونه فرصت‌های کسب و کار را در اینستاگرام را شناسایی کردید؟
همیشه در ذهن من این بود که چه نوع کسب‌وکارهای می‌شود در فضای مجازی راه‌اندازی کرد، به همین دلیل ابتدا ظرفیت‌های خودم و محیط پیرامونم را سنجیدم و سپس اقدام کرد. ما در جزیره قشم زندگی می‌کنیم و مهم‌ترین مسئله در قشم کالاهای تجاری است من از این ظرفیت استفاده کردم و همیشه غبطه می‌خورم که چرا دیگر عزیزان وارد این بازار نمی‌شوند. من خیلی از صفحات را می‌شناسم که حتی در روستاهای استان فارس زندگی می‌کنند و مثل ما کسب‌وکار مجازی رادارند و کالای خودشان را از قشم تهیه می‌کنند.

کمی از کمپین بزرگ هشتگ مدیا برایمان بگویید؟
هشتگ مدیا یک آژانس دیجیتال مارکتینگ است که عمده فعالیت این کمپین اکنون در فضای اینستاگرام انجام می‌شود. در این مدت محدود بسیار موفق ظاهرشده است. این گروه ابتدا دوره‌های آموزش اینستاگرام را در تهران برگزار می‌گردد من جز اولین نفراتی بودم که در اولین کلاس‌های هشتگ مدیا (صفرتا صد اینستاگرام) شرکت کردم. در حال حاضرهشتگ مدیا کمپین‌های بزرگ اینستاگرامی را مدیریت می‌کند و هنرمندان و ورزشکاران و شخصیت‌های محبوب کشوری این کمپین را همراهی می‌کنند

وضعیت کسب‌وکار را در فضای اینستاگرام هرمزگان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
فضای مجازی استان هرمزگان نسبت به سال‌های گذشته بسیار فرق کرده درگذشته اعتماد کمتری به خریدهای اینترنتی بود اما الآن کمی بهتر شده و همان‌طور که گفتم در جزیره قشم و کلاً هرمزگان ظرفیت‌های خوبی داریم. البته به نظرم، ما از مزیت مرزی بودن و ورود کالاهای تجاری از طریق مناطق آزاد استفاده مناسبی نکردیم و در کنار بحث گردشگری و توریست هم به نظرم ده درصد از ظرفیت همین فضا را از دست دادیم. همین دریا برای صدها نفر در هرمزگان ظرفیت کسب‌وکار آنلاین را دارد. به‌عنوان‌مثال ما کمتر از ۵ وب‌سایت فروش ماهی آنلاین داریم که خوشبختانه کم‌کم دارد با اعتماد عمومی جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کند. فروش صنایع‌دستی ما در فضای مجازی بین‌المللی بسیار ضعیف بوده و هست. جا دارد که مردم به این صنعت نیز نگاه ویژه‌ای در فضای آنلاین اینستاگرامی داشته باشند. مواد خوراکی بومی ما در سایت‌ها و مراکز خرید آنلاین کشوری بفروش می‌رسد اما هم استان‌های من به سمت این نوع کسب‌وکار بسیار کم تمایل نشان داده‌اند.
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ وضعیت آن در هرمزگان به چه صورت است؟
بی‌شک می‌تواند و همین الآن هم با موفقیتی که هشتگ مدیا داشته است این ظرفیت را می‌توانیم وارد استان کنیم تا هم به درآمدزایی برسیم و هم به رشد دیگر کسب و کارها در در فضای مجازی کمک کنیم. برای مثال انواع کسب‌وکارهای اینترنتی را راه اندازی کنیم، کسب درامد از طریق فریلنسینگ (آزاد کاری) را گسترش دهیم. یا فروش محصولات آنلاین فیزیکی و آموزشی و خدماتی را رشد دهیم.

آیا هشتگ مدیا می‌تواند اینفلوئنسر مارکتینگ را در هرمزگان متحول کند؟

ما به عنوان یکی از اسپانسرهای اصلی این هشتگ در جنوب کشوربرنامه‌های بسیار زیادی در این روزهای پایان سال و حتی در سال ۹۹ داریم.
به‌عنوان مثال در روزهای آینده برای اولین بار اولین کمپین استانی هشتگ مدیا را در هرمزگان برقرار می‌کنیم.
ابتدا قرار بود که ۱۵ اسفند این کمپیندر هرمزگان برگزار شود اما متاسفانه با شیوع بیماری کرونا تصمیم گرفتیم کمی این کمپین رو به تعویق بیاندازیم
خبر خوب اینکه بزودی این کمپین را در هرمزگان برگزار خواهیم کرد و بدون اینکه از مردم هزینه‌ای دریافت کنیم به قید قرعه جوایز میلیونی اهدا خواهیم کرد؛ اما در سال جدید حتماً دوره‌های آموزشی و یا خدمات مجازی بیشتری به هرمزگانی‌های عزیز ارائه خواهیم کرد. همشهریان عزیز می توانند ازطریق پایگاه خبری صبح ساحل و یا روزنامه صبح ساحل پیگیر این خبر باشند .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها