جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در فرانسه یا اوکراین بازخوانی می‌شود



سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی در لابراتوار یکی از دو کشور اوکراین یا فرانسه بازخواهی خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل، «رضا جعفرزاده» در خصوص سرنوشت جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی گفت: اوکراین و فرانسه پیشنهاد دادند که متخصصین ایرانی از لابراتوارهای دو کشور برای بازخوانی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: موضوع، بازخوانی جعبه سیاه هواپیمایی اوکراینی توسط نهاد بررسی سوانح هوایی ایران در لابراتوارهایی است که دارای شرایط فنی و همکاری مناسبی هستند.

جعفرزاده با تاکید براینکه شرایط همکاری هر دو لابراتوار دریافت شده است گفت: در صورت رسیدن به توافق نهایی در خصوص جزئیات همکاری‌ها، جعبه های سیاه در یکی از دو مرکز ( فرانسه یا اوکراین ) بازخوانی خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت:در این مدت از طریق بررسی‌های وسیعی که در جریان بوده است، جزئیات بسیاری از سانحه مشخص شده و این اطلاعات قبل از بازخوانی جعبه سیاه با هدف پیشگیری از رخداد مشابه منتشر خواهد شد.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه سال جاری در حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها