مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان:

فوت یک نفر به دلیل مسمومیت الکلی در بندرلنگه/چهار نفر دیگر بستری هستند



مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از مسمومیت الکلی پنج نفر در شهرستان بندرلنگه خبرداد.

به گزارش صبح ساحل، دکتر فاطمه نوروزیان گفت: طبق آخرین اخبار پنج نفر در شهرستان بندرلنگه به دلیل مسمومیت الکلی راهی بیمارستان شدند که یک نفر از آن‌ها متأسفانه فوت کرد.

وی با بیان اینکه متوسط سنی این افراد بین ۱۶ تا ۴۰ سال است، تصریح کرد: مصرف خوراکی الکل از هر نوعی، تأثیری در نابودی ویروس کووید۱۹ و ضدعفونی بدن ندارد.

نوروزیان خاطرنشان کرد: متأسفانه این روزها باور غلطی در برخی شکل‌گرفته که تصور می‌کنند شرب ترکیبات الکلی باعث ضدعفونی و پیشگیری از بروز عفونت ویروسی کرونا می‌شود، در حالی‌که این مساله هیچ پایه و اساس علمی نداشته و فاقد وجاهت قانونی است.

این مقام مسئول با هشدار نسبت به افزایش تعداد مراجعین دچار مسمومیت ناشی از مصرف الکل در برخی بیمارستان‌های کشور، اظهار کرد: متأسفانه چیزی که این روزها شاهدیم این است که عده‌ای تصور می‌کنند که چون ویروس کووید۱۹ نسبت به الکل حساس بوده و با ضدعفونی دست و سطوح با الکل از بین می‌رود، بنابراین با شرب الکل نیز همین اتفاق در داخل بدن می‌افتد و در واقع به شکلی نقش ضدعفونی‌کننده در بدن ایجاد می‌شود، در حالی‌که این یک باور و تصور غلط، غیرعلمی و غیربهداشتی است.

وی با اشاره به عوارض خطرناک شرب الکل متانول، عنوان کرد: مسمومیت با متانول می‌تواند منجر به ایجاد عوارض جدی چشمی از تاری دید، کاهش بینایی و کوری دائمی تا نهایتا درگیری‌های مغزی، کاهش سطح هوشیاری، کما و در نهایت مرگ بیمار شود.

نوروزیان در پایان با تاکید بر این مساله که در شرایط فعلی همه بیمارستان‌ها و کادر درمان کشور درگیر درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا هستند، خاطرنشان کرد: در این شرایط  باید سعی کنیم با مراقبت بیشتر و پرهیز از انجام رفتارهای غلط بی‌پایه و اساس، از بروز سایر بیماری‌ها و افزایش فشار کاری در اورژانس و مراکز درمانی و تحمیل بار اضافه بر سیستم درمان کشور، جلوگیری کنیم.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها