بیش‌از ۲ هزار نفر در جنوب سیستان و بلوچستان تست کرونا دادند



رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: بیش‌از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مشکوک به ویروس کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی زیر پوشش این دانشگاه تست دادند که از این تعداد ١۵٠ نفر بستری شدند.

به گزارش صبح ساحل،محمد مهران امینی فرد روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان خاتم الانبیا(ص) ایرانشهر گفت: آزمایش پنج نفر از تعداد افراد بستری شده به ویروس کرونا مثبت بود که چهار نفر پس از طی دوره درمان مرخص شدند و یک نفر دیگر همچنان در بیمارستان بستری است. وی بیان کرد: از آنجایی که کادر پزشکی و پرستاران در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار گرفته‌اند و در طول شبانه روز برای درمان بیماران تلاش می‌کنند اما متاسفانه مردم هنوز این ویروس خطرناک را جدی نگرفته‌اند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: با توجه به اهمیت موضوع جهت تهیه گزارش از بخش کرونا از این بیمارستان بازدید کردیم.وی ادامه داد: با وجود ترس و نگرانی برخی از مردم از ویروس کرونا در این بیمارستان از بدو ورود، امید و زندگی جریان داشت.امینی فرد اظهارداشت: از چهره برخی از کادر درمان این بیمارستان مشخص بود که ساعت‌ها استراحت نداشته‌اند و به طور مداوم درحال مداوای بیماران هستند.

وی بیان کرد: اگر چه در بخش بیماران کرونا بیمارستان خاتم الانبیا(ص) ایرانشهر پزشکان و پرستاران ماسک بر صورت دارند اما می‌توان صداقت در خدمت‌رسانی را در چشمان کادر درمانی و حس قدرشناسی را در چهره بیماران دید.براساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۶۰ نفر افزایش یافته است.

استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه قسمت تقسیم شده که شهرستانهای شمالی استان شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستانهای مرکزی زاهدان، خاش، سراوان، سیب سوران، تفتان و میرجاوه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای جنوبی شامل ایرانشهر، سرباز، راسک، دلگان، بمپور، فنوج، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری، کنارک و چابهار زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها