بسته شدن مساجد قطر در پی شیوع گسترده کرونا



وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر روز سه شنبه برای جلوگیری از گسترش کرونا نمازهای جماعت را متوقف و مساجد این کشور را تعطیل اعلام کرد.

به گزارش صبح ساحل، به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، این وزارتخانه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اقامه نمازهای جمعه و جماعت از ظهر امروز سه شنبه تا زمانی که شرایط مناسب فراهم شود، متوقف می شود و در همه مساجد به روی نمازگزاران بسته می شود. اما صدای اذان از همه مساجد پخش خواهد شد.

طبق این بیانیه، این اقدام در راستای حفظ جان و سلامتی نمازگزاران و مردم جامعه از ویروس کرونا و همکاری با وزارت بهداشت که مسئول مبارزه با گسترش این ویروس است، صورت می گیرد.در همین حال، «ابراهیم بن صالح النعیمی» معاون وزیر آموزش و پرورش قطر نیز تاکید کرد که مقدمات لازم برای آغاز آموزش مجازی از روز یکشنبه آتی فراهم شده است.

وی در مصاحبه با قنا افزود: همه کارهای فنی لازم در خصوص آغاز روند آموزش مجازی انجام شده  است. در این راستا از برنامه ها، ویدئوها، فیلم ها و شبکه های یوتیوب در همه مقاطع استفاده می شود. با شرکت های مخابرات دولتی نیز در ارتباط هستیم تا برای آغاز این آموزش اینترنت سریع در اختیار مردم قرار دهند.قطر  روز گذشته از ابتلای ۳۸ مورد جدید به کرونا خبر داد که به این ترتیب شمار مبتلایان در این کشور به ۴۳۹ نفر می رسد.

دولت قطر هفته گذشته نیز اعلام کرد که تمامی مدارس و دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور به دلیل پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.این در حالی است که دفتر ارتباطات دولت قطر روز شنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که برای اتباع ۴ کشور اروپایی درگیر با ویروس کرونا شامل ایتالیا، آلمان، فرانسه و اسپانیا از فردا (یکشنبه) تا اطلاع ثانوی ویزا صادر نخواهد شد.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها