کاهش ۸۰ درصدی تردد خودروها از ورودی شمال استان فارس



به گزارش صبح ساحل، محمود رضایی، افزود: تردد در محور شهرضا به آباده در ۲۴ ساعت گذشته، سه هزار و ۵۹۰ دستگاه وسیله نقلیه بوده است در حالی که این تعداد در سال گذشته ۱۵ هزار و ۴۳۲ دستگاه بود.
وی ادامه داد: همچنین در ورودی‌های استان فارس از سمت بوشهر، خوزستان، کرمان ، بندرعباس و عسلویه، کاهش ۴۰ تا ۶۰ درصدی ترددها را نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ شاهد بوده‌ایم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس اضافه کرد: در سطح استان فارس بیش از ۸۰ درصد خودروهای در حال تردد، بومی هستند و و مابقی در حال ترانزیت، عبور و حمل کالا می‌باشند.
رضایی بیان داشت: در تمام محورهای ورودی این استان، تست تب سنج و غربالگری، با حضور نیروهای جمعیت هلال احمر، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نیروی انتظامی، نماینده استانداری و کادر بهداشت و درمان انجام می‌شود.
به گفته وی، در کنترل‌های صورت گرفته در ورودی‌های استان، برخی از افراد مشکوک به ویروس کرونا مشاهده و به مراکز بهداشتی هدایت شدند و افزون بر این دوربین‌های تست غربالگری در پایانه شهید کاراندیش شیراز نصب شده است.

انجام تست تب سنجی و غربالگری در همه پایانه‌های فارس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس نیز در این زمینه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، از مجموع ترددهای ثبت شده خودورها در این استان، ۷۸ درصد خودروها با پلاک استان فارس، چهار درصد استان تهران و چهار درصد استان اصفهان هستند و مابقی استان‌ها سهمی ناچیز از این تردد را به خود اختصاص داده‌اند.
علیرضا ساهپور افزود: از این مقدار تردد غیر بومی، ۱۵ درصد تردد مربوط به خودروهای سنگین است که کار جا به جایی کالا، مایحتاج عمومی، سوخت و ... را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: همچنین تردد در ورودی استان فارس از سمت اصفهان در روز بیست و هشتم اسفند ۹۸ با پلاک استان فارس ۵۳ درصد، با پلاک استان اصفهان ۱۸.۲ درصد، با پلاک استان تهران ۱۴.۶درصد، با پلاک استان یزد ۲.۲ درصد، با پلاک استان چهارمحال و بختیاری ۲.۲ درصد و با پلاک مابقی استان‌ها ۹.۸ درصد بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس بیان کرد: بر اساس خروجی سامانه ثبت تخلف و تردد شمار، در محور شیراز - مرودشت و اکبرآباد - شیراز، تعداد زیادی از وسایل نقلیه با پلاک‌های یاد شده به شهر شیراز وارد نشده‌اند، به عنوان مثال از حدود ۶۵۰ دستگاه وسیله نقلیه با پلاک استان اصفهان که از سمت شهرضا وارد فارس شده‌اند حدود ۱۹۰ دستگاه به شهر شیراز وارد شده است.
سیاهپور افزود: در بخش حمل و نقل عمومی مسافر، بر اساس مصوبه ستاد فرماندهی کرونای استان، شرکت‌های حمل و نقل برون شهری نسبت به محدودسازی سرویس‌دهی به مقاصد استان‌های مختلف کشور و عدم سرویس‌دهی به استان‌های آلوده به ویروس کرونا اقدام کردند به گونه‌ای که تعداد سفرها از مبدا استان فارس به مقاصد مختلف کشور حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: بر اساس آمار صورت وضعیت پایانه شهید کاراندیش شیراز، در بهمن‌ماه ۹۸ سرویس‌های ارسالی از مبدا شیراز به شهر تهران حدود ۷۶ سرویس بوده که در بیست و هشتم اسفند این تعداد به حدود ۱۰ سرویس رسید.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ی استان فارس اظهار داشت: مطابق دستورالعمل و ضوابط شبکه سیر، هیچ گونه سرویس‌دهی از استان‌های دیگر به استان فارس امکان پذیر نبوده و هیچ سرویسی هم از آن مبادی به شیراز انجام نشده است.
سیاهپور اضافه کرد: در چند روز گذشته تمام مسافران ورودی و خروجی پایانه‌ها به وسیله تب سنج دستی توسط این اداره کل و شرکت حمل و نقل مسافر، کنترل و غربالگری شدند.
وی ادامه داد: از امروز (بیست و نهم اسفند ۹۸) با تعیین دالان مشخص و ایجاد ورودی و خروجی مجزا و همچنین نصب تب سنج در امتداد دالان‌ها، مبادرت به کنترل همه مراجعه‌کنندگان به پایانه‌ها به ویژه در پایانه شهید کاراندیش شیراز شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس همچنین گفت: با توجه به مصوبات ستاد فرماندهی پیشگیری از ویروس کرونای استان، در تمام مبادی ورودی فارس و چهار ورودی شهر شیراز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر، پلیس راه، نیروی انتظامی، اداره کل راهداری و حمل و نقل و نماینده استانداری، غربالگری و تب سنجی مسافران همه وسایل نقلیه و سرنشینان اتوبوس ها انجام می شود و در صورت مشاهده موارد مشکوک به قرنطینه منتقل می‌شوند.
وی از تمام هموطنان خواست با توجه به شیوع ویروس کرونا و بارش‌های هفته پیش رو از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و در صورتی که ناگزیر به انجام این سفر هستند، موارد ایمنی و بهداشتی را در جاده‌ها رعایت کنند.

بر اساس آخرین آماری که عصر امروز (بیست و نهم اسفند۹۸) اعلام شد، با شناسایی ۲۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس شمار مبتلایان به این بیماری در این استان به ۴۰۷ نفر رسیده است و تعداد افرادی که در فارس جان خود را بر اثر ابتلای به ویروس کووید ۱۹ از دست داده‌اند، ۱۳ نفر ثبت شده است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها