کرونا ویروس در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس

امارات 814 مبتلا تا کنون/ عربستان در صدر جدول


نویسنده: سامیه طهورنیان

به گزارش صبح ساحل، وزارت بهداشت عربستان روز دوشنبه اعلام كرد :عربستان سعودی 157 مورد كروناویروس جدید و شش مرگ‌ومیر جدید مرتبط با ویروس را در 24 ساعت گذشته تأیید كرده است.

به گفته این وزارتخانه ، تعداد کل مبتلایان در عربستان سعودی 1720 نفر است ، در حالی که آمار کشته‌شدگان 16 نفر است.

مرگ‌ومیر جدید ناشی از کرونا در کشور عربستان، عمدتا در شهرهای مدینه و ریاض روی داده است؛ در مجموع از 157 مورد جدید ثبت شده در عربستان سعودی ، 78 مورد در مدینه ، 55 مورد در مکه، هفت مورد در ریاض و شش مورد در القطیف گزارش شده است.
پس از بالا رفتن تعداد مبتلایان در عربستان سعودی، بن سلمان در 13 استان ممنوعیت سفر اعلام و ریاض، مکه و مدینه را قرنطینه کرد.

اما کویت، سخنگوی وزارت بهداشت این کشور کم جمعیت، روز پنج شنبه ،25 مورد ابتلا به كروناویروس جدید را در این کشور تأیید كرد و در مجموع تعداد مبتلایان به 342 مورد رسید.

در همین حال، دکتر بازل الصباح، وزیر بهداشت کویت در توییتر خوداعلام کرد که در طی 24 ساعت گذشته، 81 مورد مبتلا در این کشور به ثبت رسیده‌است. در مجموع 261 نفر بستری شده‌اند که 15 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و 5 نفر در شرایط بحرانی قرار دارند.

همچنین تعداد کل مبتلایان به کرونا ویروس در امارات به به 814 مورد رسید. وزارت بهداشت و پیشگیری امارات روز گذشته،1 آوریل، از ثبت 150 مورد جدید در امارات خبر داد.

این وزارتخانه اماراتی همچنین اعلام کرده‌است که دو بیمار مبتلا به Covid-19، یک ملیت آسیایی و یک تبعه شورای همکاری خلیج فارس است و اکثر مبتلایان که در گذشته‌اند، در سنین 62 و 78 سال هستند. هر دو متوفی دارای بیماریهای مزمن از جمله بیماری قلبی بودند. تعداد كشته‌ها در حال حاضر به هشت نفر رسیده‌است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها