در کمتر از ۲ ماه ۴۰ درصد پرونده‌های معوق دادگستری هرمزگان تعیین تکلیف شد



 موجودی پرونده های معوق دادگستری هرمزگان در کمتر از ۲ ماه به ۱۱ هزار و ۳۵ پرونده کاهش یافت که بیانگر تعیین تکلیف ۴۰ درصد از پرونده ها در این حوزه است.

به گزارش صبح ساحل، رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: این اقدام با تلاش بی وقفه کارکنان قضایی و اداری و در راستای اجرای دستورالعمل صادره از سوی ریاست قوه قضاییه نسبت به تعیین تکلیف پرونده های معوق انجام شده است.
علی صالحی روز جمعه به رسانه اعلام کرد: در این بازه زمانی، همچنین تعداد کل پرونده های معوق به جز پرونده‌های مربوط به اجرای احکام نیز ۷ هزار و ۳۹ فقره کاهش یافته که تعیین تکلیف ۶۲ درصد از این پرونده ها را نشان می دهد.
وی ادامه داد: در حوزه اجرای احکام مدنی نیز ۳هزار و ۹۹۶ پرونده معوق، معادل ۲۵ درصد تعیین تکلیف شده است.
این مقام قضایی ابراز امیدواری کرد: با تقویت روحیه تعامل و احساس مسئولیت به ویژه در دوران تحول قوه قضائیه، این اقدامات موجبات تکریم ارباب رجوع، کاهش اطاله دادرسی و افزایش رضایت مردم را فراهم سازد.
نظر به ضرورت رفع اطاله دادرسی و به استناد ماده سه قانون آیین دادرسی کیفری، مصوب ۱۳۹۲ با اصلاحات و الحاقات بعدی و شاخص‌های توسعه حقوقی و قضایی موضوع بند "د" ماده ۱۱۳ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، جهت تسریع در رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده قبل از  مهرماه ۹۸ "دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های معوق وتعیین تکلیف فوری آن‌ها" از سوی رییس قوه قضاییه ابلاغ شد.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها