باهدف رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی رخ داد:

ورود مسافر به قشم از مسیر هوایی 96 درصد کاهش یافته است



باهدف رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی جهت کنترل شیوع بیماری ویروس کرونا، ورود مسافر از مسیر هوایی در ۲ هفته ابتدایی سال ۱۳۹۹ در همسنجی با سال گذشته ۹۶ درصد کاهش داشت.

به گزارش صبح ساحل، سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم شامگاه جمعه به خبرنگاران گفت:  سال گذشته ۱۸ هزار و ۸۳۶ مسافر از مسیرهای هوایی به این جزیره وارد شدند اما امسال فقط ۶۱۳ قشموند وارد شدند.
غلامرضا دهقانی زاده افزود: از زمان آغاز به کار سامانه «کیا»، قشموندان تنها با ارایه مجوز ورود می‌توانند از این فرودگاه قشم وارد جزیره شوند.
وی خاطرنشان کرد: یکهزار و ۱۶ نفر نیز در همین بازه زمانی از طریق فرودگاه بین المللی قشم از جزیره خارج شده‌اند.
سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم  همچنین با اشاره به تصمیم دولت برای بازگرداندن اتباع ایرانی مقیم کشور امارات گفت: از آغاز فروردین ماه ۹۹ تاکنون، ۴۹۵ ایرانی ساکن این کشور از طریق این فرودگاه وارد جزیره شدند.
وی افزود: تعدادی از این افراد که ساکن قشم هستند پس از پایش سلامت وارد جزیره شده و به مدت یک هفته در قرنطینه خواهند برد.
دهقانی زاده ادامه داد: سایر مسافران ورودی  نیز  پس از غربالگری و پایش‌ سلامت در فرودگاه قشم، یه صورت مستقیم از طریق مسیر لافت- پهل به سرزمین اصلی هدایت می‌شوند.
اعمال محدودیت ها در تردد و تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، بازارها و فعالیت ادارات با یک سوم نیروها در قالب طرح فاصله گذاری اجتماعی برای کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا تا ۲۰ فروردین در استان ادامه دارد.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها